En novemberlördag

Det har varit lite stiltje både på foto-och bloggfronten ett tag nu, har inte haft varken tid eller rätta gnistan för någondera av mina hobbyaktiviteter på sistone, men igår...på lördagen alltså så blev det en sån där helt apropåutflykt för mig, efter att jag skjutsat Supawadee till jobbet.



Jag åkte planlöst mot Oskarshamn, funderade lite fram och tillbaka under färden, och kände att jag började bli lite hungrig, så jag hamnade på ett för mig beprövat matställe som alltid har lika god mat...alltså Marsöfiskaren, Figeholm.
Ingen trängsel här idag, och det passar ju mig utmärkt att sitta äta här i lugn och ro.



Efter att jag ätit och druckit kaffe, så drog jag söder ut igen, och naturligtvis så fanns ju kusten och vatten med i mina beräkningar för lite foto, så jag vek av från E 22:an in mot Dragskär, en plats jag aldrig varit på förut.


Parkerade bilen i närheten av badet där och gick iväg ner mot stranden. Det var ju inte direkt kallt i luften, men vinden var betydligt mera påtaglig här än i Fågelfors denna dag, så lite småfrös jag iallafall.


                                     Vatten...vågor...att bara höra ljudet av detta...rogivande.

                                     En som trotsade vinden här ute var denna fiskare...





                                                   Vågor som bryts mot stenarna invid land




                                                       En bogserbåt passerade förbi.....



                                            Fåglar fanns det också...både i luften och i vattnet


Ja det var en skön lördagseftermiddag på denna plats, jag skulle bara varit lite bättre klädd så hade det varit ännu mera njutbart, men det går ju flera tåg förhoppningsvis, och jag är nöjd med dessa intryck jag fick denna dag.

Idag, söndag så började dagen med att man kunde se månen även att det var dimma lite lägre ner mot marken, så jag trodde att det skulle bli en fin soluppgång, med dimma och all det där som jag älskar att fota...men där tog jag fel, istället så drog dimman ihop sig som en säck, och det var bara att inse att den förhoppningen grusades idag, men inget att göra åt det...bara att gilla läget, gå inomhus...läsa...skriva...skön avkoppling det också...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar