Första dagen med vintertid




Så var vi tillbaka till vintertid, eller normaltid heter det väl egentligen, och precis som jag gjorde ett inlägg på min facebooksida idag, så tycker jag inte om detta skruvande med klockan. I det här fallet så tycker jag det var bättre förr....då hade vi en tid året runt, och man behövde intehålla på med denna omställningsprocedur av tiden, och att försöka komma tillrätta med den vakna och sovande delen av dygnet.




Eftersom jag vaknade redan klockan tre i morse, så har jag ju hunnit med en hel del idag, äntligen fick jag inspiration att ta med kameran och åka iväg ut i naturen lite grann, solen visade ju sig direkt i morse, och det har vi inte varit bortskämda med dom senaste dagarna.





När jag kom ner till Forsaryd, så fick jag se en massa vita halsar uppe på åkern, så jag stannade till på vägkanten och smög mig upp på åkerskanten, och där var det nog säkert ett femtiotal sångsvanar och cirka tjugo till trettio gäss...gässen tog till vingarna direkt när jag kom upp på kanten, däremot svanarna brydde sig inte så speciellt. Hela tiden trumpetade det överallt, och flera streck med svanar kom och landade under tiden jag var där.













Lite rådjur måste jag ju ha med också....och dom här befanns sig på åkrarna nedan för Orrehälla, alltså efter Trånshult ner mot Ryningsnäs.




Jag gjorde en avstickare ut mot Ryningen idag också, men det var uppsatt elstängsel på grund av att djuren betade på åkrarna där nu, så där fanns inte mycket att hämta i bildväg idag.






Jag fortsatte ner till rastplatsen vid Ryningsnäs, där jag tog denna bild.


Jag körde över bron där..parkerade bilen och gick en promenad där ...









Därefter vände jag hemåt igen, och åter vid Forsaryd fick jag se svanar på den vänstra åkern...














Intensiv svantrafik både på marken och i luften.













Här der det nästan ut som att en av svanarna vill jaga bort de två rådjuren som står till höger i bilden, men dom verkar ta attacken med ro, för dom fortsatte bara gå där och beta, vilket framgår av nästa bild.













Eftermiddagen har till stor del tillbringats i bilen.






Och bilturen avslutades med denna bild på dessa rådjur som stod och tittade.


Ja det blev mycket svanbilder idag...och bara ett axplock fick plats här, men hur som helst så var det skönt att komma ut idag, och få denna upplevelse, och några solstrålar, som jag är väldigt beroende av för att må bra. Känns som att jag tryckt lite på återställarknappen idag, och det behövs ibland.

Vi påbörjar ny vecka imorgon, nya upplevelser, nya händelser säkert också, hoppas positiva...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar