Skogspromenad på söndagsmorgonen

Idag blev det en skogspromenad på cirka tre timmar. Jag kan ju knappast kalla det för motionsrunda, för gånghastigheten var inte hög, för när jag går med kamera, då kollar jag in allt möjligt ur alla vinklar, men totalt sett så blir ju slutsumman av längden på promenaden densamma, oavsett om jag går fort eller sakta. Dimman var ganska tät när jag gick iväg, och det var inte riktigt ljust heller.



Som vanligt när dimman ligger tät, så är det ju alldeles tyst...en kompakt tysthet som nästan går att ta på.


Talgoxarna var det fart på, man fick vara ganska snabb för att hinna få någon bild, för många gånger så är grenen som man zoomat in sig på tom när man väl ska trycka på avtryckaren ....



Hackspettarna var det hög aktivitet på idag, jag hörde knackningar på cirka 6 olika ställen under skogsvandringen idag, och jag har nämnt det tidigare här, att jag tycker att dom ökat i antal på senare tid dom här hackspettarna.




Förvånansvärt är att de gula kantarellerna fortfarande skjuter upp hur fräscha som helst, men det har väl troligtvis sin förklaring i det milda, eller rent av varma väder vi har.


Trädkryparen är ju en riktig akrobat...att bara kunna sitta sådär, utan att ramla ner.

Här har han lite mera fotfäste....



Det här fick jag syn på när jag nästan var hemma igen....troligtvis ska det bli lite extra idag med buljongtärningar i matlagningen ;-)






Det blev mycket fåglar som jag såg idag alltså, inga andra vilda djur behagade att visa sig under min promenad, men jag är nöjd i alla fall med naturvistelsen, med dessa speciella dofter som kommer med löven som ramlat ner, dimman som också har sin speciella "doft" om man nu kan säga så, och så alla dessa pigga, energifyllda, ofta färgglada fåglar som lyser upp i denna dimmiga morgon.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar