Semesterstart.

Nu stämplar jag ut från mina ordinarie vardagssysslor, och går in i en tidlös period, där jag kommer att ta dagen som den kommer....det vill säga semestern är här, och då kan man ägna sig åt i princip vad som helst om dagarna, jag vägrar att stå under en massa måsten, för det mår man inte bra av.
 
 Idag är det söndag, och semestern har ju inte börjat egentligen, men det är en härlig känsla att suga på, att ha denna tid framför sig, och den här dagen började jag med att ta en tur med kameran som vanligt i helgerna.


Den här sångsvanen var bland blommor och gräs vid Emån, och den hörde naturligtvis när det kom "inkräktare" i form av människa, en fototokig sådan också...



Den gled ner i vattnet ganska snabbt när jag närmade mig, och den håller koll på var jag finns...


Jag trodde nog att den skulle flyga iväg när jag kom fram till åkanten, men den var ganska orädd, och simmade iväg till en sten, där den i lugn och ro började på med morgontoaletten.









Ja så det blev återigen en massa foto på svanar, men jag gillar dessa stora fåglar, så det lär inte vara den sista heller om jag får hålla på med foto framöver.



Lite mindre fåglar fanns det också idag, men annars har fågellivet stannat av lite nu, och det är ju förståeligt i och med att vi redan passerat midsommar.


En hel del blommor fanns det också att titta på.



Och blommor med tillhörande blomfluga...



Sedan finns det smådjur som inte var intresserade av att vara med på bild idag...jag försökte få denna nyckelpiga att vända på sig....men inte lyckades det.



På vägen tillbaka mot Fågelfors fick jag se två rävar ute på åkern...hastigt stopp med bilen, ner med rutan, och det gick som jag trodde, dom sprang iväg illa kvickt, men jag fick med lite av rumpan på den ena räven som synes.



 Måndag i morgon, en ny orörd vecka som jag inte vet så mycket om, har några hållpunkter och resten får bli vad det blir, och förmodligen så lär mina kameror få arbeta en hel del också.

 Vädermässigt så behövs ju egentligen en massa regn, juni var ju en både torr och varm månad Juni 2016 Jens Vädersida men det ser väl inte ut att bli så mycket nästa vecka heller, bra för en del kanske, mindre bra för andra, semester förknippas ju med att det ska vara sol och värme, för min del spelar det inte så stor roll, jag ser gärna lite dramatik i vädret också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar