Söndag 7 augusti

Idag har det varit en sådan där "baravaradag" som jag tillbringat mycket tid på vår altan, där jag suttit och läst en hel del i en bok som jag gillar. 

Varmt och skönt är det i eftermiddag, trodde inte att det skulle bli så fint väder idag, för på morgonen var det lite svalt i vinden som friskade i ganska rejält.

Jag har inte suttit här hela dagen iallafall, men när jag har varit där så har jag fått se lite djur av olika storlekar, som den här amiralfjärilen, som förirrade sig in på insidan av glasrutan, och naturligtvis var jag inte sen att fånga några bilder på den.








Händelserna på altanen, eller rättare sagt upplevt från altanen, började redan efter min morgonpromenad.....


Råbocken gillade våra äpplen....



På andra sidan staketet står fru rådjur och väntar....



Och där hoppar råbocken in till grannen, och det brinner iväg i full karriär med bägge två.




En bild från min "vrå av världen" i eftermiddag...solen lyser, och blommorna lyser med sina intensiva färger...här har jag suttit och njutit åtskilliga timmar i min "tankesmedja" denna enormt fina sommar

Passar på att ta med några bilder från morgonrundan idag....

Som jag skrev här innan var det lite svalt på morgonen, och tankarna går osökt till att vi närmar oss hösten, och jag ser några hösttecken där jag går fram...


Vildvinet som börjar få sin fina röda färg är ett exempel på höstens närmande...



Äpplen som ramlar ner på backen är ett annat exempel...



Varje årstid har ju sin tjusning, och vi kan hoppas på en fin höst, men ska man vara riktigt ärlig så behövs mycket regn, för så torrt som det är nu har jag nog aldrig sett att det varit förut..


Här är bäckfåran vid som vi Fågelforsbor säger "Aldors Krök", bäcken har varit torrlagd en lång tid tillbaka....



Den här bilden tog jag under bron vid Vecklevad...jag kunde gå torrskodd ut i halva åfåran och ta detta foto mot Övrasjön, så det är extremt lågt vatten i Nötån.




Mitt ute i Klobosjön är det inga problem med vatten...denna grågås utförde sin morrontvagning inför mig idag..



Klobosjön på morgonen idag.



Fick möte på vägen också, men den valde diket....


Måndag imorgon igen...andra jobbarveckan för mig efter semestern, många har nog ångest ikväll inför jobbstart imorgon kan jag tro, men trots allt så funkar nog vardagslivet bättre när man har sina vanliga rutiner, sedan kan man ju ha sina drömmar, förhoppningar och mål för framtiden, det underlättar det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar