Jul 2015


 Julen i år gör sig väl bäst att fotografera inomhus...och där har vi lyckats få till det traditionella
med julgran och tomtarna som vanligt.

 Avvikelsen i år är att vi har en nyinköpt mindre plastgran, men den är alldeles utmärkt tycker vi, när vi fått i lite julgranskulor och ljus.


 Sådär blev den i sin helhet på ett snabbfoto.....



 Några amaryllis finns det också i huset...tillhör också julen i vårt hem.





 Här bryter jag då av med lite dokumentation över julvädret 2015.

Som bilden ovan visar så finns det ju inget som pekar på att det är jul ute i naturen, lite tråkigt måste jag erkänna, för julen förknippas ju med snö och några minusgrader.

Vi har haft ett, tycker jag extremt milt väder senaste tiden, och för den som är intresserad av väder, finns alla siffror om vädret här i Fågelfors på min vädersida www.jensgustafsson.se



Jag gick en liten runda med kameran igår (julafton) och tog visserligen några bilder, men det är svårt att hitta inspiration en sådan här i stort sett jämnstruken dag vad gäller foto för mig iallafall, det beror väl förmodligen på att man har förväntningar, och gamla vanor att som jag skrev tidigare, att det ska vara snö och snöflingor som dalar denna dag.




  En talgoxe lyckades jag iallafall få ögonen på, för övrigt var det alldeles lugnt på djurfronten

Tidigare på morgonen var  jag till återvinningsstationen med lite papper, och då fick jag höra sångsvanar på avstånd, och efter en stund så kom dom också inom synhåll för mig, men jag var kameralös just då, så den händelsen finns bara dokumenterad i huvudet på mig.
Intressant att följa hur de flög där igår...jag tolkar och får se om det stämmer vad jag tror om vädrets utveckling framåt....



 På denna plats har jag tagit många bilder under åren....den får användas som referenspunkt för olika tidpunkter, och här då hur det såg ut julafton 2015.


 En liten sammanfattning av hur det såg ut på julafton 2015 i Fågelfors, hoppas på att jag får lite mera inspiration och mera motiv att zooma in med min kamera framöver...

 Ha en Fortsatt God Helg.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar