En solig vinterdag


 Fotona i detta inlägg är tagna tisdag 29:e december, då jag ivrigt gav mig ut med min nyinköpta kamera för att bekanta mig lite med den, och har väl kommit en liten bit på vägen, men det finns mycket att ta in av allt som är nytt på den, men det känns spännande och jag gläds åt att fått en nästintill nystart med mitt fotograferande igen, det behövs lite morötter ibland


Bilderna ovan är från fram- och baksidan av vårt hus, tagna strax innan solen gick upp, därav att molnen blev så fint färgade.


 Här blev det till att zooma in månen som hängde uppe i tallkronorna....och där tycker jag kameran får godkänt av mig.



 Frostigt var det, och en ishinna hade bildats på sjön.

 Säger det än en gång, och förmodligen inte för sista gången...naturen är fantastisk med vad den kan få till att beskåda, som på den här bilden där det växer "istaggtråd "


 Isen har lagt sig vid Övrasjöbadet.....



 Solen har kommit upp lite grann och börjar belysa de frostbelagda björkarna...


 Då kommer jag till något som till 90 % är med i mina blogginlägg....rådjur...dessa fina, fotovänliga djur som jag har förkärlek till att fota.

 De här djuren hade jag förmånen att få  prova min kamera på en lång stund, för de gick där och betade i lugn och ro, och brydde sig inte ett skvatt om mig där jag gick uppe på vägen. Visserligen var avståndet ganska stort mellan oss, och jag tjoade och visslade på dom för att få dom till att åtminstone lyfta huvudet, och jag lyckades väl bitvis....






 Jag känner mig nöjd med kvalitén på dessa bilder med full zoom på kameran, och utan stativ...passar bra för mig som gillar ögonblicksbilder.



 Det blev många bilder denna morgon, och som sagt, många av dom är på rådjuren.



  Sol över Klobosjön och skugga över åkrarna





 Så lite av frostdekorationer igen...tänk så fina grässtråna kan bli med lite frost på.




 Det var några av de cirka 100 bilderna som jag avverkade på morgonen, det kändes riktigt skoj faktiskt att vara ute igen, trots att jag har ett knä som säger nej till att gå för mycket, och resten av kroppen och hjärnan säger...ut och njut av det fina...jag får göra en kompromiss, eller får jag "brainstorma" med mig själv hur det ska lösas.

Fortsättning följer....ha det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar