Hösten/vinterns första frostdygn


 Så kom den då...kylan och det första frostdygnet (minusgrader hela dygnet) för denna säsong.
Det var friskt och skönt i luften och vindstilla när jag innan soluppgången tog mig ner till av mig väldokumenterade Klobosjön, som jag har bara ett stenkast till från mitt hem.


  Som synes på bilden ovan var det rejäl frost överallt (-8 nästan) vasstråna var inget undantag.

 Solen skickar iväg sitt varsel på himlen, att den är på uppgång.


 Efter min korta fotorunda vid sjön blev det en tur till Oskarshamn och träffa Marcus och lilla Liam...kvalitetstid är vad det är, och kan inte beskrivas i text, bara upplevas, och jag är oerhört tacksam och glad att ha denna favör i mitt liv, som berikar mig så mycket, och jag ser fram mot fortsättning på denna glädje som fylls på hela tiden med nytt innehåll, och som blir ännu mera i början av nästa år.



 Så här såg det ut vid Corallen, Oskarshamn igår...ingen trängsel vid poolen precis, men väl en härlig utsikt.



 När jag skulle åka hem på eftermiddagen, fick jag ett infall att göra en avstickare till Dragskär, en plats som jag har en speciell förkärlek till i alla årstider på året, jag var där i fjol i november vet jag och fotade lite fåglar, men då minns jag att det var betydligt mera vind, till skillnad från idag...nästan helt stilla.

Vi var här i somras också på en av de varmaste dagarna...tror det var 4:e juli, då det var över 30 grader varmt, och då var det mycket folk som var här och svalkade sig.


 Novembersolen gjorde tappra försök att tränga igenom molnen, och lyckades väl delvis, men molnen trängde på från söder och sydväst.

 Lite fåglar blev det idag också....några sångsvanar kom flygande, men dom var ganska långt från mig, och flög precis från vänster till höger i mitt "siktfält".


 Här hade jag dem fortfarande i mitt siktfält, men dom flög vidare in mot viken, och försvann därmed, och jag trodde att så var det med det....

 Men förmodligen så kände dom min besvikelse...de gjorde tydligen en u-sväng inne i viken ockom tillbaka mot mig.....

 Obeskrivlig känsla att stå där och bara höra vingslagen från dom när de flyger förbi..









 Nu är det tidig söndagsmorgon när jag gör detta inlägg...fortfarande ingen snö ute, som det ju har flaggats för att det skulle bli, men jag ser på bilder från Skåne att där har det kommit en del iallafall. Personligen så ser jag helst att vi slipper snö ett tag till...visserligen finns det ju för-och nackdelar med den också, den lyser ju upp lite (fördel) gör allt annat svårhanterligt i vardagslivet vad jobb heter.

När, och om jag kommer till den dagen, då jag inte har ett jobb som är snöovänligt, så kommer jag nog att se annorlunda på snön...inte minst genom kameralinsen, men tills dess ser jag helst att jag uppsöker snön, istället för att den uppsöker mig.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar