En söndag vid kusten.



Idag har det varit en heldag med kameror för min del. jag åkte iväg samtidigt när Supawadee åkte till jobbet , så klockan var bara lite efter halv sju på morgonen.

Kaffe hade jag gjort en termos klar med tidigare på morgonen, och så tog jag med en påse nybakade bullar.

Vädret såg ju inte allt för muntert ut när jag åkte iväg...snöblandat regn hängde i luften, och temperaturen låg på ca +1.

Jag stannade vid Nötebro, där vägen delar sig, hade lite beslutsångest för vart jag skulle åka, men jag bestämde mig för att åka mot Oskarshamnshållet, och så drog det vidare till Dragskär...en plats som har blivit något av en favorit för mig, söker mig ofta ut där för att få lite naturbilder, och till på köpet är det mycket fåglar där också, och som vanligt så dominerar svanarna mina bilder för tillfället.


Bilden ovan är tagen precis där man kommer fram till Dragskär, och det mörka i hitkanten på bilden är issörja som pressats ihop mot land av vinden. Det hade ett speciellt krasande läte också när det rörde sig.


Molntäcket började spricka upp lite grann i väster, så genast var det ju lite mera hoppingivande, och som sagt...svanar fattades inte idag heller






Alla vill inte vara med på bild... ;-)

 Även dessa vände rumpan åt mig och sprang iväg...

En svanlandning.


Jag klämmer in lite blandade bilder här, vill försöka förmedla allt fint från denna fina plats.

Oskarshamn i bakgrunden

Lite mera medgörliga än innan...vrider huvudet lite grann ;-)

Inte bara svanar i alla fall...






Där var några av alla bilder som jag tog vid Dragskär idag, men dagen var inte slut där, kosan ställdes mot Oskarshamn, och en liten snabbvisit hos Liam och hans mamma och pappa, innan dom skulle iväg på annat håll idag...


Bilden är tagen för en vecka sedan, så den är ganska aktuell i alla fall på denna lilla charmiga kille som höjer humöret högt upp i skyarna bara man tänker på honom... :-)

Därefter styrde jag kosan mot Vånevik och Påskallavik, också platser som jag besöker titt som tätt och fotar så mycket jag orkar.

Här är det också mycket vackert...och lugn och ro förståss, som på de flesta platser jag väljer i naturen.



Isen slukar en trädstam...




Och så knölsvan med näsdropp...










Jag väntade och väntade...men det blev bara sådär halvhjärtat idag...


Sedan blev dom hungriga....




Hungrig blev även jag, och åkte in till Påskallaviks Gästgifveri, http://www.paskallavik.se/och där åt jag (se bilden) fiskgratäng på torskrygg med pommes duchesse och saffransdoftande skaldjurssås, helt suveränt gott som alltid när man äter där, kan bara rekommendera detta fina ställe med denna goda mat.

Röde gubben i Påskallavik.



Efter det så hade det inte varit helt fel att få vila middag, men det blev till att i lagom takt dra sig hemåt igen.

En heldag har det varit som sagt, känns mycket bra att se tillbaka på en sådan, har massor av mera bilder från denna dag, men har fått med en hel del här i alla fall.

En ny vecka ligger framför oss, får se vad den kommer med, men det känns bra att ha laddat med en sådan fin dag som jag haft idag, det stärker oerhört.

Och så brukar jag tänka...det hjälper inte att gnälla, man gör ju själv sina val varje dag, varje minut, varje sekund, det är ju bara jag som kan påverka min egen situation, och hur mitt liv ska se ut, är ju resultat av mina egna val och beslut.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar