Söndagsmorgon som blev som önskat....

Igår kväll skrev jag ju att om allt gick som jag hade tänkt på morgonen idag, så skulle jag och kameran göra en utflykt, och så blev det också, vädret var i mina ögon okej, fastän det kom några byar av regn/snöblandat regn, så tycker jag inte gör mig något...snarare tvärtom, det har sin tjusning att först ha solen att skina i ögonen (när den kom upp förstås, jag åkte redan 6.30 idag) och sedan molnen drar upp snabbt och det börjar snöa/regna och vinden friskar i.



Rådjur är ju nästan alltid med i mina inlägg, och kommer nog att så förbli....de dras till mig, eller jag dras till dom...jag vet inte..


Det syns inte så tydligt på bilden här...men detta rådjur tar ett skutt rakt upp för att komma över taggtråden där.


Det var länge sedan jag åkte denna väg....från Basebo mot Korsvägen, och det var med nya ögon kan man nog säga som jag såg denna fina natur runtomkring där...


Fågelsträck var det gott om idag, och känns upplyftande att höra deras läten när de kommer....allt börjar få liv igen i och med att fåglarnas läten hörs.




Svanar har jag sett många också...alltid lika fina att titta på...



Här blev jag nog lite för påträngande för dom...blev ett himla oväsen, och det lät som när en helikopter lyfter ungefär..




Lugnt och fridfullt....endast vinden hördes lite i trädtopparna.





Så var det ju då detta djurspår jag hittade...som storleksjämförelse gjorde jag ett avtryck med min stövel bredvid...då ser ni nog att den tassen är ganska stor, och förmodligen tillhör tassen ett lodjur, som många av mina vänner på facebook har trott att det är, jag trodde det nog själv från början, men var väldigt osäker, och då ser man vilket otroligt bra uppslagsverk facebook och internet kan vara.



Sett framifrån.



Det blev många bilder av detta också....från olika vinklar.




Lite mera svanbilder...den här blev lite rolig, för svanen gick på isen först, sedan brast isen, så svanen "plurrade" så att säga, kolla så vattnet stänker upp framför den, det verkade som att den blev lite överrumplad av att bli underminerad...



Lite mera av mina favoritdjur....





Det var ett litet axplock från mina bilder från denna kanonsköna söndagsförmiddag, som blev precis som jag ville ha den till när jag vaknade idag.

Utan sådan här energipåfyllning skulle jag nog ha väldigt svårt att fungera i vardagslivet (om jag nu gör det, vad vet jag) men huvudsaken är att man mår bra, och att allt runtomkring fungerar, med familj, och att harmonin finns där, med en balans mellan arbete, hem och fritid, hinna att umgås med varandra, inte ta allt för givet, för det är det inte, allt måste få sin näring, eller dör det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar