Lite nya bilder

Söndag kväll igen, och jag sitter och tittar på lite bilder som jag tagit denna helg.

Det har som vanligt när man är ute med kameror, att det blir en massa bilder av skiftande kvalité, så jag har sållat bort en hel del, och tänkte dela med mig av några som jag tycker kan vara av värde att dela.

Alla personer tycker ju olika om saker och ting, så ni får ta till er det ni vill, resten är bara att skrolla förbi.

Jag kommenterar inte varje bild, men en och annan lägger jag till något ord om det behövs, annars får de tala för sig själva.

Så här börjar vi med 100 procent natur och djurbilder, alla tagna av mig med någon av mina kameror, som har fått arbeta ganska hårt några morgnar och kvällar denna helg får jag nog säga.



Här träffade jag på drillsnäppan vid Emån, fredagskvällens utevistelse.



Kanadagås som låg och hade koll på mig.


Träd med ett stort hål i.


Men det visade sig att det var bebott 😊



Tror inte att den gillade att bli fotad, för den var orolig, och kände nog av kameralinsen på andra sidan ån.




Humla i arbete.



Vatten måste jag ju ha med förstås.  😏



Vitsippor.



Här lyfter drillsnäppan.

Här hoppar jag till idag...söndag alltså, och där blev det en tidig långpromenad i skogen, och jag fick höra göken för första gången i år.



Vad har hänt med denna tall månntro??





Bofinken.


Att försöka göra sig osynlig... 😏




Ställer mig ännu en fråga...vad har hänt björken ??



Härligt med fågelkvitter.


Speglingar vid Bruksdammen idag, och lite gräsänder.


Änderna blev lite oroade av min närvaro, och simmade lite fram och tillbaka, sedan gjorde de en formation...


Först såhär...


Sedan såhär...ingen perfekt bild, men kolla på huvudena så det blev...konstigt att de fick till något sådant..


Denna ståtliga råbock stod i en villaträdgård.




Nästa trädgård...en sädesärla



Väl hemkommen så ser jag dessa stå och stråla mot mig i gräsmattan i trädgården, alltså en av anledningar till att inte klippa gräset idag 😏


Efter den promenaden lyxade vi till det med en tripp till Oskarshamn och åt en hotellfrukost där,så sedan har man klarat sig resten av dagen med lite smärre påfyllningar av gosaker, Su gjorde våfflor, så det åt vi med grädde och sylt innan hon åkte till Oskarshamn igen för att jobba sitt söndagsskift på Scania.

Här kommer iallafall några bilder som vi hann med att ta efter frukostbuffén och innan en liten snabbvisit hos Marcus, Liam och Angelica.










Blåste ganska rejält.







Det var en salig blandning av bilder, och där stannar jag för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar