Lördag 25 mars, trandagen.



Idag är det ju trandagen, så det passar det med några nya foton från morgonen idag.


De här båda tranorna gick vid "Svartegrind" idag på morgonen när jag var ute,


Jag kom iväg innan solen kom upp idag också, och här är den på väg över skogskanten.

Bilden är tagen vid Nötebro, vid spången som går över Nötån. Kan för övrigt säga att jag tog några steg uppe på spången, men det blev till att vända illa kvickt när jag insåg vilket skick den är i 😅




Det blev som vanligt när jag är ute...mycket vattenbilder, det är ju där jag hålls mest att fota, det livsnödvändiga vattnet på alla sätt och vis.


Lite säregna moln var det på morgonen också,


Starar fick jag se idag iallafall. Bilderna är inte så precis knivskarpa här, lite dåligt med ljus på morgonen, och så klantade jag mig, trodde jag hade ström tillräckligt i min Nikon med 150-600 objektivet på, men det visade sig att när jag skulle börja fotografera dessa starar, så plötsligt funkade ingenting på kameran, och i displayen blinkade batteriindikatorn. Det var den bistra sanningen, me jag är ju för det mesta klädd med två kameror, så det fick bli Panasonicen ( Lumix) som fick arbeta, och den hade iallafall två streck batteri kvar 😉  Det får bli skärpning på detta.


Tillsammans med stararna fanns det en hel del björktrastar också.



Här syns en del av de konstiga molnformationerna också, och på lite avstånd där är det ett sträck med svanar.


Samma svansträck igen.


Jag åkte vidare till min plats där jag träffat på strömstaren tidigare i vinter, men på senaste tiden har den hållit sig undan för mig.

Idag var den på plats, och i toppform för fotografering, den gjorde sig ingen brådska alls, utan vände och vred på sig, och liksom nästan frågade om jag var nöjd med föreställningen.

Då gäller det att passa på, och hade inte den här digitala tekniken varit möjlig, hade man varit utfattig på att ta fram pappersbilder på alla foton knäpper där, men här är det ju bara att skjuta bilder så mycket det går. 😅





Mera stenar, och mera forsande vatten



Det var ett axplock av foton som jag delar med mig från morronens runda idag



Nu är både kamerornas och mina batterier laddade, så får vi se om det blir någon kort utflykt tidigt imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar