Tidig lördagsmorgon, och jag sitter och kollar lite på förra helgens bilder, som jag fick till efter en sådandär helt planlös "baraåkaivägtur" som jag brukar göra titt som tätt.

Jag åkte norrut från Fågelfors, mot Hultsfred för att se om jag kunde hitta något som fångade mitt intresse att fotografera, men tyvärr så var det inte något som jag direkt fastnade för, jag gjorde några avstickare hit och dit under färden, men det var inte rätt dag kände jag, och kanske inte rätt tid heller, för det var ganska sen eftermiddag när jag drog iväg, och min bästa tid på dagen är ju tidiga mornar,

Väl framkommen till Hultsfred, så drog jag vidare mot Vena, och vidare på denna fina väg i också fina trakter, så till slut så var jag ute på E22:an norr om Oskarshamn.

Jag är ju lite av en vanemänniska, och har mina favoritställen som jag gärna återvänder till, platser som hela tiden ändrar sitt ansikte beroende på årstid, väder och vind.

Klockan hade gått, och en tanke kom i mitt huvud...en fikapaus, sedan lagom att uppleva solnedgången vid....ja just det DRAGSKÄR, en plats som jag bara älskar att fota på, dels den fina naturen, lugn och ro, och fågellivet däromkring också.


Jag delar med mig lite av bilderna jag tog där denna fina kväll, då sjön låg i princip spegelblank, och jag fick vara med om att följa solens nedgång, alla färgskiftningar på molnen, och överallt där, svanarna som gick till ro så småningom, småfåglar som badade i små vattensamlingar bland stenarna...ja det är svårt att förmedla alla känslor som bara egentligen kan upplevas på plats, just vid tillfället det utspelas...









Lite svårt att se för den som inte vet vad detta är...men det är en vattenkaskad i motljus, och en av dom som åstadkom den fick jag se när jag smög runt stenarna....



Tyvärr fick jag ingen bra bild på när dom badade...men skickar ändå med denna..






 Denna svan simmade med ena foten uppe över vattnet en lång stund....konstigt..





Mera svanar...




Solens sista strålar denna dag....







Med solnedgången i ryggen så fick jag denna vy....




Här börjar skymningen sätta gränsen för fotograferandet, så därmed så ställde jag kosan mot Fågelfors igen, klockan hade bara rusat iväg, jag blir helt tidlös när jag är uppfångad av naturen och dess påverkan på mig.


Därmed så går jag vidare i min lördag, jag har några hållpunkter att passa in idag, men allt är ju ett oskrivet blad än så länge...känns skönt att ha det så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar