Lördag 5 mars på Öland


Idag blev det en resa över till Öland för att se hur våren avancerar, och fåglar som kommer med den.
Min granne Sven och jag hade bestämt att åka ner till Ottenby i arla morgonstund för att vara på plats när solen går upp, så alltså bestämde vi att åka klockan 4 på morgonen från Fågelfors.
Vi packade med kaffe, mackor och massor med kläder, våra kameror och drog iväg.

Nu var det ju bara det, att idag gick inte solen upp...ja det kändes så i alla fall, för den här dagen var den gråaste och dimmigaste på länge, det var i och för sig sagt att det skulle bli dimma på morgonen, men jag lever som alltid på hoppet. Hur eller hur så spelar inte vädret så stor roll för mig när det gäller att vara ute i naturen,  bara att anpassa sig efter rådande omständigheter, och det blev en helt igenom bra utedag för oss, fotomässigt kanske inte bästa förutsättningarna, men upplevelsen och bara att vara ute är det viktiga.

Bilden ovan tagen från den sydligaste delen på Öland som man får gå på...disigt och dimmigt, men det har som alltid sin speciella tjusning på mig.

 Tofsvipan fick vi se idag nere vid Ottenby.

Som sagt...mörkt och disigt tidigt på morgonen, och bara att konstatera att detta inte är riktigt så man önskar att bilden skulle blivit, men allt ska ju inte vara perfekt tycker jag...det är ju så det verkligen är, ibland misslyckas man och ibland lyckas man...tjusning i det också..


Ute på Schäferiängarna

Snödroppar var det gott om...





Sven siktar in sig med kameran..

Lite blommor som lyser upp i det gråa vädret, men trädgårdsmöblerna är det ingen trängsel efter idag.


 Lite svanar såg jag ju förståss, och här var det lite vågor för dom att guppa på...

Skarvarna hade stormöte vid Gräsgårds Hamn idag, och måsarna övervakade det hela...



Lite dimma och dis inger ju lite fin inbäddning också faktiskt.

Lite uppvisning ser det ut som..







Typiskt för Öland...kalksten


Vinden friskade i vartefter dagen gick, så det blev lite vågor på havet av det.


Det var lite bilder från vår rundtur på södra Öland, och den östra sidan idag...Öland är alltid Öland, och jag är nöjd med denna dagen.
Imorgon söndag och då väntar nya upplevelser, det är helt säkert...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar