Bilder från lördag 6 februari.


 Med förhoppning om att få se något djur denna gråtrista lördag, så plockade jag med mina kameror och tog bilen för att ta en runda vid lunchtid.

Färden gick mot Ryningsnäs och därefter mot Mörlunda, efter Karlsborg svängde jag in mot Tigerstad, en väg jag åkt otaligt många gånger, och där har jag fångat många fågelbilder.

Mycket riktigt...även idag hade jag lyckan med mig och fick se dessa sångsvanar på åkrarna mot Emån.



 Passade också på att leka lite med mina två kameror och zoomade och jämförde bilder från dom.
Här är bild från kameran med full optisk zoom på 600 mm.

 Här är bild från Nikon med 70-300 mm full zoom.



 Jag fortsatte vägen mot Mörlunda och kom fram till Torp, och där långt bort på åkrarna till höger räknat från vägen so går mot Bösebo, fick jag se att det lyste vita fåglar, alltså där var ännu mera sångsvanar, så bilden ovan är därifrån.

Jag blev stående där en bra stund i snålblåsten och lite duggregn och det blev ett antal bilder, som vanligt bättre och sämre och denna dag (lördag) fick jag väl egentligen inget höjdarfoto, men var i alla fall skönt att komma ut lite, bara det är en speciell känsla, just att bara fånga ögonblicket, det räcker ju.


 Det blåste ganska rejält där ute på åkrarna, och det syns lite grann i fjädrarna här...




Så blev det nog tyckte jag, satt mig i bilen och körde hemåt igen, men det blev några bilder till.


 Jag stannade vid Nötån mitt emot mitt jobb, och gick ner till denna bro, som är ett minne av hur det såg ut en gång i tiden...rakt fram från denna bro låg herrgården som tillhörde Fågelfors Bruk, och denna bro var kortaste vägen mellan brukskontoret och herrgården. Här finns en lång historia kring detta, men det får jag lämna därhän idag, och jag fortsatte mott bruksdammen, för att om möjligt upptäcka strömstare, som jag hört talas om ska finnas här. Jag kammade noll på på det idag, men istället ficj jag helt oväntade motiv, som naturen format med hjälp av vatten och minusgrader.


 Det är konstigt hur det bara är möjligt att få till sådant här...



 Kolla in de små luftbubblorna som blivit infrusna tillsammans med den lilla trädgrenen.



 Det fanns hur mycket som helst av iskonstverk där, så jag kunde lätt fylla hela bloggen med olika motiv om jag ville.. :-)



 Jag avslutar denna bildsalva med ett foto ut över Bruksdammen , där isen fortfarande ligger, men jag skulle nog inte vilja gå ut på den precis...



När jag skriver detta är det tidig söndagsmorgon, en helt orörd söndag framför mig, det kliar i fotofingret, och jag hoppas få någon stund till att tillbringa utomhus idag också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar