Söndagens naturrunda, 28 juni

Återigen söndag, och som för det mesta betyder en del tid i naturen med kameran....så även idag.

Jag delar med mig lite av bilderna jag tog under min flera timmar långa promenad, det blev mycket fjäril idag.....



En ekorre dök det upp också....alltid roligt att se dessa högaktiva små djur.









Här kommer det då några fjärilar.










Och så en bild på den i luften stillastående blomflugan.....




Här nedan kommer ju ett alltid lika fascinerande spindelnät...( kan tro att det är en CD-skiva ;-)  )






En trollslända behagade vara med på bild också.....



Jag lägger med den här bilden också...det var dock alldeles för långt avstånd tyvärr...tvärs över sjön såg jag denna häger, och det fanns ingen möjlighet för mig att ta mig närmre den idag..bättre lycka nästa gång......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar