Fredag kväll...avkoppling

Tidig lördagsmorgon när jag plitar ihop dessa rader. Ännu en vecka har gått, och vi har fått njuta av ett helt fantastiskt sensommarväder med en behaglig värme när solen har trängt undan dimman dagtid. Även nätterna har mestadels varit mycket milda med några få undantag.
 
Efter jobbet igår så hoppade jag in hemma efter kameran och körde iväg lite planlöst, hade ingen riktig aning om vart jag ville egentligen, bara att komma ut lite i det fina vädret, som väl för övrigt tyvärr sjunger på sista versen just nu iallafall, verkar bli betydligt svalare nästa vecka, men vad annat kan vi vänta oss egentligen....snart är ju september till ända också.
 
Höstfärgerna börjar komma igång, men något riktigt färgsprakande naturskådespel tycker jag inte det är riktigt ännu...tycker att det ser ut att vara ganska torrt egentligen, löven mörknar, men utvecklar inte så mycket färger ännu, men det kan vara något jag bara fått för mig, det kommer nog det också.
 
 
 
Bilfärden gick iallafall västerut med mig, upp mot Träthult vidare ut på gamla vägen mellan Högsby och Grönskåra. Satt och kom på att det var väldigt länge sedan jag varit inne på småvägarna mot Allgunnen, runt Badebodaån där jag fiskade jättemycket i början på 80-talet, så därför körde jag in däråt för att kolla lite hur det såg ut. Bilden ovan och nedan är tagna vid Skoga gamla glasbruk.



Mycket har förändrats här sedan jag var här sist, vegetationen växer snabbt, och det var inte alls den bild jag hade av denna plats i mitt minne, så lite besviken måste jag nog erkänna att jag blev, och jag tog en liten promenad för att se mig lite omkring, men det var nog inte meningen att jag skulle vara kvar här, för myggen attackerade mig, så den visiten blev inte långvarig, hoppade in i bilen och drog vidare ut mot Grönskåravägen.



När jag kom ut på den vägen så körde jag mot Fagerhult, klockan går snabbt när man driver omkring såhär, så det blev inget stopp förrän jag kom fram till ett av mina favoritställen, innehållande lugn och ro, en kompakt tystnad som mitt trötta huvud behövde just då.


Älmten, utanför Fagerhult mot Fågelfors....visade upp sig från en av sina allra finaste sidor igår kväll.











Solen hängde precis i trädtopparna, så det var dax att åka hemåt.






Nu ligger lördagen framför oss, och jag känner för lite kameraaktiviteter idag också, men det är än så länge ett oskrivet blad vad det blir, men en sak är säker...avkoppling, nerkoppling gäller känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar