Söndagsrapporten



Ännu en vecka har gått till ända, och söndagsmorgonens vana trogen, så blev det en liten utflykt med kamera, det var ju en sån här lite dimmig, halvklar morgon när allt är stilla och tyst, och förhoppningen är ju att få se lite djur, och få dem på bild också men det primära är iallafall att komma ut i naturen, och ladda in allt den ger i all dess skiftningar.




 
 
Några rådjur blev det som vanligt jag stötte på, dock inte den lilla råbocken som jag tagit åtskilliga bilder på....frågetecken om den är i livet i dessa jakttider.
 
 



Hittade ett jakttorn och klättrade upp i, och satt där en liten stund, men det var alldeles djurlöst, ljudlöst var det också, bara en liten bäck nedanför, härligt att sitta och filosofera där en stund. Uppe i tornet fanns det ett fågelbo, men det var i dagsläget övergivet.


Det blev en sväng till Ryningsnäs idag också, och på åkerarna där nere gick det två tranor. Jag har sett tranor runt omkring här hela sommaren, så dom häckar väl förmodligen här vid Ryningen.











 
Dom här bägge verkar kunna dela på maten ;-)
 
 
 
 
 
Igår kväll tog vi en lten övninskörningstur, och passade på att kombinera med kameran förståss.
 
 




Den här bilden är från Välen vid solnedgången. Detta med vatten och solnedgång är en mäktig syn för mig...jag har nog tagit hundratals foton just på sådant, men det kan inte hjälpas....jag fortsätter, förutsättningarna och omgivningarna ändras hela tiden.





 
 


 
 
 
 
Nu fortsätter vi söndagen med lite mera övningskörning, och efter det så tar vi en ny vecka, ganska välfylld allaredan tycker jag, men det ordnar sig....en dag i taget.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar