Söndagsmorgon igen.


Här kommer då en liten bildsammanfattning av min naturrunda tidigt i morse. När jag åkte iväg fanns det en liten öppning i molnen i öster, men den minskade snabbt, så solen blev det inte mycket av denna morgon, däremot lite olika djur,och det höjer ju tillvaron väsentligt.


Den här lilla fina ekorren var inte alls så irriterad som den jag stötte på förra helgen, så lite bättre bilder blev det...men snabb är den, så det är mer tur än skicklighet att få den på bild utan att det blir suddigt.








Som här till exempel....blev bara en bit av svansen, när han sprang runt på baksidan av björkstammen  :-)


 

Rådjur dök det också upp, dock inte min hornbärande vän...kan ju vara så att han har strukit med första dagen på bockjakten, eller har han varit slug nog och gömt sig.








Vid Emån i Ryningsnäs fick jag syn på den här svanfamiljen som gled med i strömmen där...



Jag tog många bilder på dom, när de sakta drev med vattnet, tyvärr kan jag inte lägga ut alla, för då skulle jag fylla en väldans massa plats, men jag tycker det är så himla roligt och berikande denna hobby med foto, och vill gärna försöka dela med mig av upplevelserna så mycket det går.



 
 
 
 
 
 
 

 
 
Det var en liten resumé av den morgonrundan, och nu är det söndag kväll, ny vecka imorgon, nya utmaningar, nya infallsvinklar, nya beslut, nya upplevelser, och förhoppningsvis tid till nya naturrundor. Tiden går snabbt, många bollar i luften är det, hoppas jag kan hålla dom där också, och med tiden ska jag plocka ner dom lugnt och försiktigt, och efterhand utvärdera vad det ger mig tillbaka, man lär så länge man lever, och vissa engagemang har jag redan nu bestämt mig för att minska på, till förmån för mera intressanta och givande aktiviteter, som till exempel foto, blogg, vädersidan. Det är utveckling på gång kan man säga...ingen avveckling..positivt tänkande :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar