Höstlik kväll

 





 
Efter en ganska solig eftermiddag så drog det åter igen upp moln mot kvällen idag också,och det kom

några regnstänk vid femtiden, men jag trodde nog att det skulle ge sig ganska fort, och jag kände för att ta en tur med kameran ikväll, så det fick det bli iallafall.
 


 
Regnet vägrade att ge sig, likaså tranorna som var på samma åker som i söndags. Dom verkar inte bry sig det minsta om att regnet nästan vräkte ner, utan bara fortsatte gå där och äta.
 
 
 


Lite längre fram så fick jag syn på dessa fåglar, som också var mitt ute i regnet på den åkern. Just hät ute tyckte jag nog att hösten gjorde sig rejält påmind, regnigt och grått.
 
 
 


Eftersom vädret var som det var, så blev det inte precis att gå ur bilen, utan jag körde in på lite skogsvägar och kollade lite, och kan konstatera att det finns mängder med olika svampar, synd att man inte lärt sig mera om alla svampar, för då kunde man säkert fylla en korg snabbt.




Innan jag åkte hem, så tog jag en sväng till den här råbockens och min mötesplats, och där stod den och väntade. Det blev åtskilliga foton igen i alla möjliga vinklar på honom. Sedan råkade jag vrida lite på huvudet, och tyckte jag skymtade till något bakom busken....




Inte lätt att upptäcka...vi får se om ni lyckas  ;-)




Här syns den bättre....rågeten som stod och gömde sig.





Vädret blev ju inte som jag tänkt mig ikväll under denna lilla runda jag gjorde, men vad gör väl det....skönt att komma ut och se lite av naturen även att det fick bli från insidan av bilen det mesta ikväll.
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 




2 kommentarer:

  1. Jodå, visst kunde jag se rågeten som stod bakom busken...
    Tänk vad mycket du får uppleva ute med kameran Jens och så fina bilder du lyckas ta!
    Ja, nu går det mot höst!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en rolig hobby detta med kameran Marguerite...och allt jag får till mig där ute i naturen.
      Hoppas du får en bra vecka ...det nalkas sommarvärme igen sägs det...
      Kram!!!

      Radera