Sol och fortsatt värme

Solen har flödat de senaste dagarna, och det är ju så man vill ha det i dessa semesterdagar, för nu är det ju bara att välja sol eller skugga , vilket som behagas.

Det har varit en helg full av aktiviteter.....lördagen var det Fagerhults Marknad tillsammans med mina vänner i Centern och Alliansen som gällde, och där vi bland annat delade ut närodlad potatis till marknadsbesökarna. Det var en varm dag, men jätteroligt att komma ut bland folk, både kända och nya ansikten man möter på ett sådant här arrangemang.


 
 
 
Soluppgångarna stämmer ju in i min dygnsrytm, så det har jag inte missat denna helg



En liten runda har det blivit med besök vid Granhults Kyrka bland annat.


Det har blivit lite av en traditon, att varje sommar ta en dag med min mamma till denna fina kyrka, vi brukar passa på när det är soliga och fina dagar, och det stämmde ju in nu.






 
 
På hemvägen gjorde vi en liten avstickare över Björnöström och lyssnade på Näcken som satt och spelade där.



Båtmålning tillsammans med en kompis har det också varit i helgen, sjösättning beräknas under veckans gång, men dess förinnan måste vi försöka få bort getingbillan som sitter i en liten gran precis vid sjökanten där vi ska sätta i båten, och getingarnas irritation över att vi var där straffade dom mig med att sticka mig på vänster öra, som är lite rött och svullet idag, och varmt som ett värmeelement också.

Lite rådjursmöten har jag ju haft också naturligtvis.










Då får vi se hur denna vecka utvecklar sig vädermässigt....det förutpås värme på cirka 30 grader, och inte förrän till nästa helg kan det möjligtvis bli ostadigare enligt senaste prognosen jag hörde. Risken är väl kanske att det bildas värmeåskväder, och dom dyker ju upp oanmälda för det mesta, men jag tror att det finns förutsättningar för att det bildas i den här ganska fuktiga värmen.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar