Rekordvarmt idag...





 
 
Den här dagen började med svalt väder, och så har det varit under den här värmeböljan...nätterna har har varit  svala med ner mot endast 10 grader några nätter. Det fina med denna svalka på morgonen är att det bildas dimma, och att då komma iväg med kameran vid soluppgången är lycka för mig som gillar detta skådespel med solstrålar och dimma, med skiftande färger.
 
 
 


Fåren hade iallafall kört igång att beta, de verkar utnyttja dagarna väl, börja tidigt, för att förmodligen slå sig till ro under den varma delen av dagen (precis som jag :-)  )




 
 
 
 
Idag såg jag inte några rådjur....de har väl förmodligen tröttnat på att posera för mi, så jag tog några "dimbilder" utan djur, det får gå det också.
 
 
 


Bilden ovan är från Klobosjön, där dimman rullade fram, och några fåglar lyfte också, men där var jag alldeles för långt ifrån för att få med på bild.






Efter min cykeltur tidigt på morgonen, så blev det båtmålning igen uppe vid denna vackra, lugna plats, och idag var det både mygg-och getingfritt, så verkligen behagligt. Vatten har ju en speciell effekt, iallafall på mig, det signalerar lugn och ro, och man varvar ner i ett behagligt tempo.



Resten av dagen har det inte uträttats mycket för min del, värmen har respekt med sig och idag har min väderstation ( www.jensgustafsson.se) reggat rekordnotering för säsongen med 30 grader, så då är det skönt att krypa in i skuggan och bara ta det lugnt, och det har jag tillåtit mig göra idag, finns ju inga måsten idag.



Vi får se hur väderutvecklingen blir i morgon, troligtvis får vi nog ännu en varm och solig dag, medan inre delarna får åskskurar, men de är ju lite oförutsägbara dessa skurar, så kan hända att vi får någon del av det. Just nu kollade jag och ser att det drar fram åska i södra och västra delarna av landet
http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/blixtar








 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 

 

 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar