Fredag 13:e december och luciadagen

En jämförelse av bilder med 5 dagars mellanrum. Den övre är tagen idag på luciadagen, och den undre är från i söndags. egentligen passade ju den undre bilden in bättre idag, så att det hade blivit lite stämning på luciafirandet. I dag har det varit mestadels soligt, och likt en vårdag, så man har svårt att tro att vi är så nära jul. Temperaturen har sjunkit lite efterhand, och ikväll närmar det sig -4.
Jag tog en promenad runt elljusspåret ikväll, och där är det ju hur grönt som helst, och skidspår finns inte en chans att uppbringa, men för min del är det helt okej utan skidor. Det händer inte så ofta att jag går på detta spår, men det är ju helt perfekt att gå där, nu när det är mörkt på kvällarna, ingen trafik, utan lugnt och skönt, så det är en klart positiv tillgång i vårt lilla samhälle.

Det var ett litet kort inlägg om luciadagsvädret 2013, vi får se om detta milda väder håller i sig till jul, mycket pekar ju åt det hållet, och det är ju inget vi kan påverka på något vis, utan bara att hänga med i svängen, dagarna går ju i alla fall, oavsett väder och vind, men visst är det intressant att följa utvecklingen, i synnerhet för mig som har mitt väderintresse som hobby.

Där stoppar jag för idag, och går in på helgprogrammet, som är ganska fulltecknat, men det är skoj när det rör på sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar