Söndag 27:e oktober (vintertid)

Så var vi då inne på vintertid igen, och det blev precis som jag trodde igår, jag var vaken vid klockan halv tre i morse, och kunde inte somna om, så det var bara att stiga upp, göra kaffe, och sedan kolla runt på nätet som vanligt. Jag har kommit igång med bokläsningen igen, som tur är, så där gick det iväg ett par timmar på morgonen....det är svårt att stoppa läsningen när man kommit igång, men det ljusnar ju lite tidigare på morronen nu, så jag tyckte det var dax att gå ut och gå lite i det milda höstvädret. Kameran får ju följa med, som alltid...även Supawadee hängde med idag, och det blev den väl beprovade rutten "runt Gastebacken". Jag tog, som ni ju ser lite foton under promenaden...även där är det beprovade foton en hel del av dem, så det kan tyckas lite tjatigt att jag upprepar mina foton, men jag har tänkt till lite...och kanske använda en del av min blogg här (exakt hur mycket vet jag inte just nu) att förmedla  skiftningarna i naturen och runt Fågelfors under årstidernas gång, för jag har kommit på mig själv med, att jag har ett visst mönster jag följer med mina foton, och har mina favoritplatser jag gärna går tillbaka till,
 och då kan man ju följa vad som händer i denna typ av "Naturdagbok", som jag tänkte kunde bli en komplettering till min "Väderdagbok" som jag har på min vädersida. Jag har funderingar på att då renodla vädersidan till mera väder just, och flytta över mera bilder till min blogg, men sidorna ska ju komplettera varandra som sagt....vi får se hur det blir....ständig utveckling på gång.
 
 Idag är det fortfarande mycket milt väder, och solen visar sig också stundtals,även månen lyste på halvljus, så att gå ut på promenad var en bra idé. Just nu (kl11.00), så är det 15 grader på termometern, så det är ju klart godkänt för att vara i slutet av oktober....förra året hade vi ju som jag skrev i mitt förra inlägg, en halv decimeter snö så här dags.
 Det var väl inget speciellt precis vi såg idag.... utan det var bara en helt enkelt skön promenad, som ger kraft till att gå in i en ny vecka, med nya utmaningar och allt vad som kommer på....känns bra att ha såna här dagar som jag (vi) har fått oss tilldelat av livskvalité, och tacksam för att fått upp ögonen för att ta vara på den också.
Det var lite av vad som rör sig här nu på morgonen och förmiddagen, hur resten av dagen ska utformas vet jag inte, och det är väldigt skönt att just ta dagen som den kommer.
Ha en skön söndag...vi hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar