Söndagkväll

Så var det söndagskväll igen, veckorna går fort, och helgerna går ännu fortare.Det har inte varit så värst mycket natur och foto denna helgen heller, men det blev en promenad runt samhället i morse iallafall. Det var dimmigt och alldeles vindstilla precis som det varit de senaste morgnarna. Hösten etablerar sig mer och mer konstaterar jag, och det är ju härligt att följa färgskiftningarna.
Den här lönnen står utanför den numera tomma dagisbyggnaden vid skolan, och det är nog den mest färgrika lönnen här i Fågelfors, och den brukar jag följa varje år, man kan ana lite skiftningar nu på den, men det är bara förnamnet mot vad som kommer, om allt följer sin tidigare gång under åren, men man vet ju aldrig.
 
Denna lönn, (vid Rudvalls hus) har kommit lite längre i sitt färgbyte.
Bruksdammen låg stilla inbäddad i lite dis och dimma, men den är alltid fotograferingsvänlig, den skiftar i alla möjliga fina motiv utifrån sina förutsättningar för stunden.
Passade på att ta ett foto upp mot hembygdsgården, och de nyuppsatta portstolparna där, och dom pryder ju sin plats i allra högsta grad tycker jag, och över huvud taget så är ju vår hembygdsgård en liten oas i utkanten av samhället, där man bara kan stanna upp en stund och njuta av denna fina, lugna plats.
 
För övrigt har det varit lite trädgårdsarbete, och lite andra hemmajobb i helgen, och idag har vi firat Gip och Ni´s födelsedagar, och ätit lite god mat från Nabbens Rökeri, och det går ju inte av för hackor precis. Vi avslutade det med kaffe och frukttårta, och det var också smarrigt. En stor del av tiden i helgen har också gått  åt till att sy ihop de sista pusselbitarna till vår nära förestående Thailandsresa, och vi hoppas (måste rättare sagt) få de sista viktiga bitarna i början på denna vecka. Det är mycket som ska vara, och i synnerhet när inte alla hunnit bli svenska medborgare, så är det en snårig väg man ska gå, men jag tror mig snart kunna starta en konsultverksamhet inom denna del ;-), för jag har lärt mig ett och annat under denna förberedelsens tid, det gäller att vara ordentligt vaken och på alerten, men man lär så länge man lever heter det ju, och jag är tacksam att jag fått den favören. Jag ser fram mot denna resa som vi ska göra hela familjen, och det blir väl lite nyheter och bilder att fylla upp med här vartefter.
 
Ute regnar det nu ikväll, och det börjar bli dax att sammanfatta denna dag vädermässigt också, så jag får hoppa över på "väderdatorn" och fortsätta där....ha en bra vecka...jag återkommer

2 kommentarer:

  1. Det har gått ett tag sedan man "hörde av dig"Jens,,,men jag förmodar att du är på din Thailandsresa?
    Hoppas allt är väl och att ni har det riktigt bra,skönt och vilsamt!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Du gissar helt rätt...vi har kommit tillbaka idag (söndag), och haft en skön och bra resa med mycket upplevelser och fått en massa nya intryck av livet där...jag har åtskilligt att dela med mig av framöver på min blogg :-)
      Ha det bra...vi hörs
      Kram

      Radera