Söndag igen

Då har den helgen gått till ända, och det har varit en ur min synvinkel varm, fin och helt perfekt helg. Jag har inte varit så aktiv med kamera och naturliv denna helg, lördagen bestod av en biltur till Vimmerby, efter det blev det vila, sedan dags för gräsklippning, så var den dagen till ända lätt som en plätt. Jag har ju iallafall gått mina morronpromenader både lördag och söndag, och kameran har varit med förstås, så det blev ju några bilder i alla fall denna dimmiga morron.
Slående denna morron är tystnaden, som är så total i dimman, och så är det färgskiftningarna som börjar komma nu när hösten närmar sig, det är något som också fascinerar mig mycket, så det kommer jag att följa, och dela med mig bilder av till dom som liksom jag har intresse av att följa naturens skiftningar och gång under de olika årstiderna.

Promenaden idag blev runt Lilla Klobo, och bilden ovan är Nötån, där den rinner vid f.d. Träindustrin. Ikväll blev det sedan en cykeltur runt samhället via gastebacken, så jag har ju rört mig en del i alla fall, och det är skönt, man måste ju ta tillvara dessa fina dagar som vi har, och har haft en lång tid nu, man kan ju bara undra hur länge det varar.
Bilden ovan är tagen ikväll under cykelturen, och som syns där, så kom det upp lite moln över skogskanten, men när jag var ute för en stund sedan, tyckte jag inte att det var speciellt mycket moln kvar, men det får jag väl återkomma om i min väderdagbok imorgon. Det var en liten resumé från min helg...kanske inget speciellt att förmedla, men vi går in i en ny helt orörd vecka, där allt möjligt och omöjligt kan hända, så jag laddar om och återkommer...

3 kommentarer:

  1. Hej Jens.
    Vi läser din blogg med nöje. Jag tycker du ska fortsätta i den här stilen. Du har kameran och ögat för den. samtidigt måste du ha mycket tur. Jag tänker på förra inlägget med älgen inne bland trädstammarna och de två rådjuren som nyfikna sträcker halsarna i nyfiken undran. Superbt.
    Ha det, så synes och höres vi. Mats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Mats!
      Roligt att höra...ja visst har jag nog lite flyt att träffa¨på djuren sådär, och det är ju verkligen givande och roligt att hålla på med detta...och man ska ju göra det som man tycker om och är roligt, så jag fortsätter med det. Vi hörs och syns...ha det bra.
      Jens

      Radera
  2. Ja,det är en fröjd att få ta del av dina vackra bilder,Jens!!!
    Nu har vi en ny helg framför oss och jag hoppas att den blir Välsignad på alla sätt för dig!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera