Morgonpromenad

Katt på jakt
 Idag tog jag en promenad istället för cykeltur, det var bara 11 grader på termometern, så det passade bättre att gå lite med kameran tyckte jag.

Vägen till Övrasjön

Jag tog vägen(eller numera stig kanske) mot Vecklevad och Övrasjön. Jag tog en del bilder, och jag lägger in en del här, med risk för att bli tjatig för eventuella läsare av min blogg, men jag tänker förmedla naturens skiftningar efter årstiderna med bilder och lite observationer som jag gör under mina "utflykter".
Vecklevad

Här vid Vecklevad har jag ett favoritställe, som jag fotograferat 100-tals gånger vid olika årstider, regn, sol, snö is och allt möjligt, jag stannar alltid upp här...något som bara får mig att alltid tänka till lite extra när jag kommer dit, speciellt för mig på ett vis, som jag behåller utanför bloggen.



Kanadagäss i Bruksdammen
Jag fortsatte att gå stigen till Övrasjön, och går ut på bryggorna och tar en bild...jag får en förnimmelse av höst när jag står där och tittar ut över vattnet som idag är varmare än luften, men det är en härlig känsla också...tystheten och den lite svala luften. Min promenad fortsatte därefter mot Bruket, och fick då se att det kommit Kanadagäss i Bruksdammen, det ser ganska rofyllt ut att se på dom när de glider fram i vattnet, men det är ju mindre angenämt att se spår efter dem när de går upp på land. Jag fortsatte sedan genom samhället, stötte på några flera morronpigga personer, som jag ofta gör när jag går ut vid den här tiden, och det är alltid lika trevligt att byta några ord. När jag sedan fortsätter att gå hemåt, passerar jag ett flertal hus och trädgårdar där det ser allt annat än roligt ut...det är ju bedrövligt att se när ägare fullständigt struntar i hur det ser ut i trädgårdar, och låter husen förfalla. Det kanske är dags att införa någon typ av "körkort för att få köpa hus", och att man i och med ett köp förbinder sig till att i alla fall ha någon form av grundläggande skötsel av fastigheten. Det var lite om vad som föll mig in just för stunden och under min promenad...jag återkommer (för den som vill följa mina vidare tankar och naturiaktagelser m.m.). Ha en skön avstressande och bra lördag.
 

2 kommentarer:

  1. Tack för att man fick följa med dig på denna morgonpromenad och ta del av dina otroligt vackra bilder,Jens!!!
    Ha en fortsatt fin och välsignad helg!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera