Dimmig måndagsmorgon

Idag på morgonen, så kände jag för att ta en cykeltur innan det var dax för jobbet.
Dom här morgnarna med dimma som sveper fram är, jag som ni nog förstår väldigt fascinerad av, därav alla bilder som jag delar med mig av. Denna tystnad som råder just på morronen är nästan lite magisk tycker jag.
Cykelturen idag fick bli runt Klobosjön, alltså Gastebacken-Hytten-Lilla Klobo-Kyrkogatan (hemma), dessa namn känner ju alla Fågelforsbor till, för eventuella andra läsare kanske svårt att känna till, men det blir en liten tur på några kilometer. Just Lilla Klobo ligger mig varmt om hjärtat...dels för att jag bott där i 9 år, precis granne med naturen, och ett sådant fint läge att bo får man nog leta efter, för övrigt så är det ju mycket vackert överallt därute.
Klobosjön har jag ju följt under alla år jag bott här, vår, sommar, höst och vinter, och jag dokumenterar den med en massa foto, den visar ju upp ständigt nya vyer för mig, som idag när dimman ligger över den t.ex.
Jag hann ju med att få några bilder på soluppgången i dimman idag igen, jag börjar bli tjatig med mitt bombardemang med sådana bilder, men jag tycker det är så vackert skådespel att se....solstrålarna som tränger igenom dimman, jag får den där känslan av att man är väldigt liten egentligen, och att det är något riktigt stort som man upplever just då när man har förmånen att få vara med om detta.
Klockan går ju som bekant fort när man håller på med något roligt eller intressant, så den har alldeles passerat 6.00 när jag tittar till, så jag börjar dra mig hemåt, men några bilder till blev det.
Det var min dimmiga cykeltur i morse, med många dimmiga bilder, däremot är dom kristallklara i mina sinnen, där jag sorterat in dom, för att användas till "energipåfyllning"
Jag återkommer med mera bilder och funderingar för den som har tid, lust och vilja att följa mina naturupplevelser.





1 kommentar:

  1. Sagolikt vackert,Jens!!!
    -Nej,du blir inte tjatig med dina bilder,de ger en sådan glädje att få ta del av...
    Frågan är bara att du orkar gå upp och cykla så tidigt,men det är ju som allra vackrast just då.
    Tack & Kram!!!

    SvaraRadera