Söndag 20130728


Jag tog cykeln tidigt idag, cyklade vägen ut mot Lilla Klobo, som jag har gjort massor av gånger de senaste åren.
Stannade upp här vid Klobosjön, där jag väl för övrigt tagit hundratals foton under åren som jag bodde granne med denna vackra sjö, som har gett mig många motiv genom åren.

Så fortsatte jag ut mot skogen, och passerade detta vackra ställe.

Det här är vägar som passar mig, gräs i mitten, och grönt och lummigt runtomkring. Slående denna morgon är tystnaden...det enda som hörs är myggen som attackerar så fort man stannar cykeln, och så hörde jag en hackspett som trummade ihärdigt.
När jag närmade mig Hässleås, så blev det däremot lite mera ljud....tranor hördes inifrån skogen, mot Gamlehult, det är ju lite sankmarker där, så jag förmodar att dom höll till där.













Sedan  cyklade jag upp till Hässleås, och huset på bilden är Rolf Front´s, väldigt fint häruppe, men tyvärr kunde jag inte kliva av cykeln långa stunder på grund av alla mygg. Härifrån cyklade jag hemåt sedan, och när jag kom fram till samhället, tog jag rundan runt "bruket" och Gastebacken. Det var lite om min cykeltur idag, och jag har väl tänkt mig att fortsättningsvis skriva lite om vad som faller in, och infoga lite bilder som jag tar i tid och otid, men det är så rogivande för mig detta med foto, och att dela med mig av dem...synd bara att man inte kan dela alla intryck som man har av bilderna, vissa saker kan man ju se, men andra detaljer kanske bara är just ögonblicket när man tar fotot...ljudet, ljuset, dofter o.s.v. En känsla jag fick idag, var ju just detta, när man cyklar och känner luften och dofter skifta hela tiden, som att dra in doften efter det lilla regn som kom igår....bara det är ju fantastiskt att få uppleva, och det finns ju där, om man bara vill ta till sig...och det gör jag nuförtiden....det är en sak som är säker. Åskan närmar sig här nu, så det får nog bli till att stänga ner internet ett tag. Jag återkommer med mera av mina iaktagelser och funderingar framöver. Ha det bra i sommarens härliga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar