Långfredagen 2017.


En bild från långfredagens förmiddag vid badplatsen, Övrasjön. Här har jag tagit hundratals bilder, men trots samma motiv vid många tillfällen, alltid skillnader beroende på omständigheter, som idag när vår trakt har tagit på sig snötäcket igen.


Alltså inga badgäster idag, bara en ensam fiskmås som landade uppe på hopptornet.


Några centimeter snötäcke på åkrarna idag.


Jag passar på att lägga in några  bilder från igår,då jag fick tillfälle att göra en liten fotoutflykt vid kusten, och då var det ju snöfritt, men en kylig vind. Solen visade sig lite till och från när jag var där.

Jag blandar lite kors och tvärs med blommor, fåglar och vatten, titta på vad ni vill, resten är bara att scrolla vidare, jag har ingen struktur på det hela idag tycker jag, vill bara dela mina upplevelser och intryck med bilder, så de får tala lite för sig själva.



Vilt växande påskliljor fick jag se där.



En vy över den mytomspunna Blå Jungfrun.


Svan med näsdropp fanns där också.


Här är det matsökning som gäller.


Inga påskkäringar i luften, men dessa svanar var på väg ut mot Blåkulla...





Väljer att tvätta fötterna i den lugna vattenpölen istället för i det betydligt mera rörliga vattnet på utsidan av stenarna.



Blå Jungfrun igen, fast från en annan plats.










,Molnväggen närmar sig från väster, i öster var det klar himmel.

Inneväder har det varit idag tycker jag, man blir lite handlingsförlamad när det ömsom snöar/regnar/haglar ute, och sedan kommer solen en stund, för att åter försvinna i moln, och proceduren upprepas,

Iallafall så blev det här inlägget till, med några bilder, vi får se vad som händer resten av påskhelgen med väder och vind, hoppas väl på att komma ut lite de andra dagarna, det finns ju kläder att ta till om man bara vill, så jag ska inte gnälla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar