I väntan , eller rättare sagt olustkänslan inför hotande snöväder...


Idag ( söndag morgon ) sitter jag i min lilla vrå av världen, d.v.s. mitt rum i källaren där jag har           mina redskap ( datorer, väderstation, kameror) och tänkte min vana trogen att så här på helgerna         lägga in några bilder i bloggen.

En klar fördel med att sitta här idag, är att jag ser inte ut hurdant vädret är ute, det hotas med en         massa blötsnö idag, och jag bara hoppas att det inte blir så, vill inte ha snö nu, när det anats vår i         luften några dagar.



Bilderna som jag har lagt in här. är tagna igår vid kusten Oskarshamn, där jag tillbringade någon         timme på morgonen, innan Marcus och mitt lördagsjobb med att förbereda vår båt inför kommande     fiskesäsong började.


Det är väl inte sådär riktigt fart på fågellivet ännu precis, men svanar ingår ju naturligtvis, och             några änder som gjorde lite häftiga landningar i vattnet.









    Svanen verkar vilja prata med någon därute..



    Svaret från denna kanske??


  Solen gjorde tappra försök att bryta igenom molnen, och lyckades väl delvis iallafall.



 En speciell känsla när man både ser och hör dessa lågtflygande sträck med svanar långt ut över            sundet.




Som ni nog förstår, så betyder vatten oerhört mycket för mig, jag dras som av en osynlig kraft till       både insjöar, åar och havet, det har så många fina intryck att ge..



     Naturligtvis mera svanbilder.. 😐





    Svanar eller korsnäbb?? 😏



     Här kommer regnet, och både svanen och jag får fart att ta skydd.



 Den här bilden på denna välputsade knölsvan får avsluta detta inlägg, och jag kikar försiktigt ut          genom källarfönstret, ser fortfarande ingen snö i luften ( klockan är nu 9,15) däremot ser jag att          det blåser ganska ordentligt i grannens träd,

Min väderstation visar 1 plusgrad, nordostlig vind, med en medelvind på 6 meter/sekund, och det        är lite oroväckande när vinden kommer från den sidan, och snöväder i antågande, däremot ser jag        att just nu är trenden på temperaturen uppåt 0,5 grader/timme, jag tar varje gnutta av positivt till          mig av det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar