Utsläppt på försök

Efter några dagar med inomhusvistelse på grund av feber och en hosta som var och är oerhört jobbig, i synnerhet nattetid, så har jag dristat mig ut lite grann för att få lite luft och eventuellt stilla min fotoabstinens lite grann...😏

Igår blev det en kort promenad ner till Vecklevad, för att kolla efter min kompis strömstaren, men tyvärr ingen fågel där, så jag kollade på tibasten, som jag fotograferade för någon vecka sedan, men det har inte hänt så värst mycket mera med blomningen där.



Snön har försvunnit hastigt de senaste dagarna, kvar är det en sådan här isskorpa som inte är lätt att gå på, men det finns ju möjlighet att gå bredvid den här i skogen där jag gick.



Idag (söndag) tog jag bilen och for iväg en liten bit för att gå en liten sväng och få frisk luft.


Tog mig till vatten förstås som vanligast är för mig, Det är gråmulet tråkigt väder, och fåglarna lyser med sin frånvaro, men huvudsyftet med denna runda var att få lite naturluft, det gör allmäntillståndet bättre, inbillar jag mig iallafall.

På vägen hem stannade jag till vid denna lilla kanal, den ingår i vattensystemet vid Ryningen.



I detta område har jag vandrat runt en hel del på vårarna, mycket fågelliv här runtomkring, och en bit ifrån vattenkanten står det en skylt: Naturvårdsavtal.


Och det här var ju lite komiskt...när jag siktar in mig på skylten..vad skymtar bakom den..jo en cykelsadel..det blir till att klättra ner för slänten och kolla.


Jo där står en gammal damcykel, som ingen cyklade på igår precis, till på köpet har naturen beslagtagit den för olaga intrång på mark med naturvårdsavtal på. Den är säkrad där genom en gren som växt upp genom bakhjulet på cykeln (syns nog bättre kanske om ni klickar på bilden)


Ännu en bild på den "fastlåsta cykeln" 😏


Ett komisk kombination med skylten och den gamla övergivna cykeln bredvid varandra, fick mig att dra på munnen lite iallafall


Fåglar och djur har det varit dåligt med idag, det enda jag upptäckte var lite rester av vad som varit ett vildsvin före detta.


Detta låg framsläpat intill vägkanten, men det verkar ju inte helt färskt precis.. 😏


Inte så mycket bilder idag, har ingen ork eller inspiration för tillfället, men som det verkar nu så går jag på bättringsvägen, och förhoppningsvis ger hostan med sig.

Snart kommer våren, och det härliga livet fortsätter med fiske, foto och uteliv i naturen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar