Måndag...och ny vecka igen


Igår eftermiddag lättade molntäcket äntligen, och solen tittade fram.....klockan var redan  tre på eftermiddagen, men jag kände att det skulle vara skönt att komma ut en stund innan kvällen, och tack vare att dagarna blivit så mycket längre nu, så hann jag gå en rejäl runda, och var inte hemma förrän kl.5 igen,men då var det inte mycket till ljus kvar....


Min tanke var om jag ska vara ärlig, att försöka träffa på strömstaren igen, men ha var inte synbar....förmodligen satt han väl och tittade på mig någonstans. Istället tittade jag mig omkring lite, och ser att tibasten är på gång, det går att skönja dess fina färg här i knopparna.



Passerade förbi en av mina vanliga "referenspunkter" vad det gäller bilder, och här i bloggen, men som sagt, jag har hundratals bilder tagna på samma ställe, likväl finns det inte två som är lika varandra, skiftar ständigt där i motiven på denna i mina ögon vackra plats.


Gick på denna skogsväg, som endast en person hade gått innan mig, efter att snön fallit. Konstigt nog inga djurslag heller.



Detta träd drar alltid till sig min uppmärksamhet...vet inte varför...udda är det kanske i sin omgivning på något vis..



Månen hängde med och vakade över mig, han är på gång att slå om till helljus nu, så det kan bli riktigt fint fram i veckan med månljus och snö.




Lite lek med kamerainställningar på tillbakavägen...klockan började närma sig 5 när jag passerade bron tillbaka på hemvägen, men ändå såhär pass mycket ljus..


Slutar detta snabba morgoninlägg med några bilder som innehåller vatten....alltid lika rogivande hur det än ser ut, som vattendroppen ovan....hänger envist kvar vid grenen...

Eller som nedan...snabbt forsande bland stenarna i Vecklevad..




Nu ställs dator och kameror i viloläge, och jag kommer att ägna mig åt truckkörning, och ser fram mot vad denna vecka har med sig till mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar