Rimfrostig lördagsmorgon.

Var ett tag sedan jag skrev och delade lite bilder här, men idag känns det som att tiden och jag är i harmoni för att göra det.


Det blir bilder från min morgonrunda, kombinerad motions-fotorunda.  Idag blev promenixen som så många gånger innan... "runt Lilla Klobo"



Det var några minusgrader, och en väldans fin rimfrost idag.



Rådjur var det ganska gott om idag...här står det ett och kollar på mig.



Som jag sagt förut, så är det långt ifrån alltid bilderna blir som man vill, och i synnerhet vid såna här tillfällen när det går undan i svängarna, här gav sig rådjuret iväg precis när jag håller på att "fippla" med inställningarna på kameran, så därav oskärpan, men hur eller hur...snyggt höjdhopp tycker jag..


Månen börjar luta omkull sig...han har nästan gjort sitt "skift" nu, och ska strax överlämna till solen.


Bilden tagen från "Gastebacken" ut mot Lilla Klobo, där solen pockar på uppmärksamhet med sin uppgång.


Några dimslöjor höjer intrycket på mig, likaså all rimfrost.


Vänder mig runt åt andra hållet och säger hejdå till mångubben, som dalar ner bakom grantopparna.



Här var det mera rådjur...och dom fick plötsligt mycket att hålla reda på, mig som kom bakom dom, och framifrån hördes hundskall, så därav huvuden vända åt bägge hållen, men kort efter detta foto, så drog dom iväg till skogs.


Jag fortsätter framåt på en mycket isig Lillakloboväg, eller Åforsvägen heter den väl egentligen.



En frostig vassvippa vid sjön.



Ännu ett foto från Lilla Klobo, denna plats som jag dras till, med alltid nya vyer för mig.

Så även detta lilla hus, ivrigt fotat av mig...idag med is på rutor , frost på väggarna, rimfrost på träden bakom, solstrålarna som träffar trädtopparna.

Det var den morgonrundan i bilder, får se vad som dyker på imorgon, ett oskrivet blad än sålänge...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar