Några bilder från söndagsmorgonen.


Veckorna och dagarna rullar fort, söndag redan.

Vi har ju haft en alldeles fantastiskt fin och varm vecka, och den tredje varmaste dagen för i år inträffade nu i veckan på min privata väderstation Min vädersida

Idag tog jag cykeln tidigt på morgonen och cyklade iväg för att möta soluppgången, och som ni vet så är ju dessa mornar med soluppgång i dimma något som jag bara älskar att fotografera, och det blev några sådana bilder idag igen, men det var inte så mycket dimma idag.


Här hade solen bara börjat färga skyarna lite grann när jag cyklade iväg.






Bilden är från Blankan, Emån vid dammen där.


























Jag vände vid Blankan, och tog en tur ner till Svindla Kvarn, fågellivet verkar ha stannat av nu, och istället är det andra hyresgäster i holkarna...





Getingar...modell större...


Svampen verkar ha fått en liten kick av det lilla regn vi fått, för jag har sett ganska många stolt fjällskivling idag.




Fina att titta på...goda att äta



Molnen tätnar på i väster ser jag, så jag styr kosan hemåt..


Familjen Katt kollar på mig vid Nötebro...



Jag svänger in  mot Lilla Klobo på hemvägen, jag brukar alltid hitta något att fotografera där, och så även idag...


Jag får se att vår kära "sparbanksek" har fått ett svampangrepp...


Kan inte påminna mig om att jag sett något liknande innan...får väl hoppas att den inte är på väg att ge upp denna fina ek.

Jag svängde sedan ner till sjön, och plötsligt så rasslar det till i vassruggen till vänster om mig där jag står....


Hinner iallafall få något av hägern som smidigt flyger iväg....och landar på andra sidan av sjön.



Alldeles för långt från mig för att få skärpa i bilden.


Jag gör ett försök tänkte jag att smyga mig fram mot platsen där han landade, så jag tog stigen ner till bastun vid sjön, och upp på en sandvall som finns där. Jag hade ingen stor förhoppning om att få se den mera idag, för dom r ju ganska uppmärksamma på ljud och rörelser omkring sig, och jag lyckades knäcka några grenar när jag skulle ta mig fram, men jag hade turen på min sida.....


Den uppmärksammade inte mig, utan gick där lite fram och tillbaka..





Molnen blev allt mörkare, så jag tyckte nog att det var bäst att ta sig hem innan regnet.




Och hem kom jag innan regnet....i skrivande stund har det kommit 1 mm regn, och det kommer fortfarande lite duggregn.

Tur att jag är morronpigg, för då hann jag ju få till mig en hel del innan regnet idag, och regnet är i och för sig inget att klaga över, behövs mer än väl.

Nu tar vi en ny vecka, och om allt håller och går, så tror jag att det blir att ta ut den här från garaget nästa helg och ta en fisketur igen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar