Lördagsmorgonens naturrunda i bilder.



Idag har jag varit ute cirka tre timmar i naturen, och delar med mig lite bilder från den upplevelsen, eller upplevelserna ska jag väl säga kanske.



Det var en riktigt, alldeles perfekt tidig morgon för mig, bästa förutsättningar som jag tycker, lite dimma, vindstilla, alldeles tyst, och så kunna följa solens uppgång.


Det är inta alla dagar det stämmer med allt, många parametrar som ska stämma...platsen har stor betydelse...humöret och sinneslaget har också stor betydelse för mig,




Lite djur dök det upp naturligtvis....



Spindelnät har jag väl fått lite på hjärnan...har fotat mängder sådana detta år, och så även idag


Här passerar nog inte många insekter utan att fastna..





Tranor på väg att flyga in i dimman...




De två bilderna ovan här visar på solstrålarnas brytning i dimman, som bildar en typ av ljusbåge...synd att jag inte kunde få med det på en bild, men gjorde såhär istället, den översta är vänstra delen av bågen och den undre är högra delen av bågen. Det heter något speciellt detta fenomen, men det har jag tappat bort, och jag har varit med om det en gång tidigare på exakt samma ställe konstigt nog...det känns som att stå i en jättestor kupa, som är ljus invändigt och mörkare utvändigt.


Mera sol/dimma bilder




Lite småfåglar också...



Lite suddig häger...


En rovfågel på gång att landa in bland träden, för långt håll för att jag ska se vad det är för fågel..



En som vägrar visa ansiktet...


Här var det ok








Denna stora "skummboll" har bildats vid Blankaström...den snurrar runt runt där bara....konstigt så det kan bli.





Jag avslutar detta inlägg med ännu en bild från soluppgången i dimman idag, och jag är tacksam att jag fick vara närvarande i detta denna lördag. Tyvärr så har solen inte visat sig så mycket resten av dagen, men jag är helnöjd iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar