Söndagens utflykt


Morgonens naturrunda gick idag till Oskarshamn, och där hämtade jag upp Marcus. Det är ju roligt att träffas, och dubbelt så roligt att vi har naturen som gemensamt intresse också.
 Vi var betänksamma om det skulle bli något av att ta en utflykt först i morse, för det såg inte så lovande ut när man tittade mot himlen, som var helt dold av moln. Vi tog en chansning, och den gick hem kan jag lova, vi hade en verkligt skön och fin förmiddag, som vi tillbringade att utforska området Elsemar, söder om Oskarshamn.




Har aldrig varit här ute förut, men det är fantastiskt fin häromkring, och man blir nästan lite avis på alla fina fritids/permanentbostäder som ligger alldeles intill vattnet.













Det togs mycket bilder idag...vi hade igång bägge kamerorna,  Marcus med Panasonic Lumix DMC-FZ 300 och jag med Nikon D3100, Tamron 70-300. Bilden ovan har Marcus tagit med Lumixen, och han fick många bra bilder med den idag, så jag har nog väckt även fotointresset lite där också tror jag.


Även denna producerad av Marcus med Lumix...




Skarvar var det gott om, men det fanns svanfamiljer som var ute och gled också..



Som första bilden visar i detta inlägg, fick vi vara med om fiskfångstuppvisning av en mås idag...det var en livad stund innan den slutligen kom upp med fisken i luften, fisken var ju ganska stor också i förhållande till måsen.


Rent fotomässigt är det inga kanonbilder vad gäller kvalitén på dessa, det var ganska stort avstånd mellan oss och fiskafänget, men desto högre kvalité var det på upplevelsen att få se det i verkligheten...


Lite blommor måste vi ju ha med även idag...






Undrar om det finns något vatten att få ur denna pump??


Denna bild får avsluta mitt inlägg för idag, lite blandat kors och tvärs, men det blir lätt så när man samtidigt bläddrar i bilderna och försöker dela med sig här på bloggen, skulle gärna vilja få ut mera bilder av alla som tagits idag, men får försöka välja ut som jag gjort nu.

Sammanfattningsvis...en mycket skön och givande förmiddag har vi haft iallafall, och det kommer mera upplevelser framöver, det är jag säker på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar