Idag blir det lite annorlunda i mitt blogginlägg, blommor som växer i mitt absoluta närmaste omgivning, dvs. trädgården, grannarnas trädgård också.
 Jag har plötsligt fått lite, vad man ska kalla det, ofrivillig ledighet på grund av en lunginflammation som jag åkt på, penicillin och vila ordinerad av läkare.
Så det är bara att gilla läget och försöka läka ut denna sjukan, kroppen talar sitt språk, och jag har lärt mig på äldre dar att börja lyssna när den skriker STOPP till mig, denna gång tog det en vecka innan jag lyssnade tyvärr...

 Efter några timmars sömn i eftermiddag tog jag alltså kameran och gick ut en vända i trädgården,och det är ju så himlens vackert överallt i omgivningarna.

Vinbärsbuskarna står i blom...

Maskros i närbild, och när jag tittar noga (brukar kolla detaljer i mina foton, hittar både det ena och andra ibland då), då ser jag benen av ett litet djur som klamrat sig fast vid en av ståndarna i mitten på blomman.


Körsbärsträdet hos grannen blommar väldigt intensivt, men den är snart över nu, för när jag satt på altanen och åt lunch idag, så virvlade det fullt med blomblad i luften, som ett snöfall ungefär, från detta träd...


Fina blommor....



Syrenerna är också på gång att slå ut, allt går i rasande tempo i naturen nu, på grund av värmen som vi hade för några dagar sedan, lite på gott och ont alltså.



Dessa finna blommor kan jag se från mitt köksfönster.





Nu känner jag mig som min kompis här på bilden....trött igen, dags att gå till ro för natten, och så får vi se vad morgondagen för med sig, antagligen något intressant tror jag... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar