Helt plötsligt händer det....



Idag var inte det primära att komma ut och ta några bilder, utan jag var ute i ett helt annat ärende på morronkvisten. Jag brukar för det mesta ha med mig kameran iallafall nuförtiden, och som tur var så var den med idag.

Jag körde i ett lugn tempo, för det var ingen brådska idag, och helt plötsligt fick jag se älgen, bara en bit ifrån vägen in i skogen. Det var ingen trafik, så det var bara att bromsa in och stanna vid vägkanten, och alla bilderna fick jag genom sidorutan på bilen..snacka om ögonblicksbilder...


Jag trodde nog att jag skrämt den för mycket, och att den skulle dra iväg in i skogen, men....



Den var snäll mot mig, och stannade upp så jag fick några fina bilder....


Det ursprungliga ärendet jag hade idag, fick jag inte uträttat, jag hade helt bommat att det är pingstafton idag, och ingen vanlig lördag egentligen...men jag fick ju denna bonus istället helt plötsligt och överraskande, sådant gillar jag...positiva oförutsägbara händelser som lyser upp tillvaron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar