Kall lördagmorgon.


 Idag blev det återigen en utflykt till Ryningen, och jag fick med frun i huset ut i denna kalla morgon, ca 6-7 minusgrader när vi kom ner mot Trånshult.
Jag hade kollat in tiden för solens uppgång idag, för att få njuta av det fina som är just i det ögonblicket, så vi åkte iväg i god tid innan för att hinna upp i fågeltornet.
 Väl uppe i tornet så zoomade jag in vattenspegeln därute i Ryningen, och fåglar fanns det ju som synes och dom hördes på långt håll också ska väl tilläggas.

 Här är då dom första solstrålarna för denna för övrigt kanonfina näst intill vårlika lördag.

 Soluppgångar är något som är så sagolikt vackert i mina ögon, och då i synnerhet tillsammans med både fru och ett fågelliv runtomkring gör ju inte tillfället sämre.

 Finns hur mycket fint som helst i naturen och djurens värld



 Där lämnade vi Ryningen för idag, och styrde kosan mot Mörlundahållet, närmare bestämt in mot som så många gånger tidigare...Tigerstad och de stora öppna fälten runt Emån som jag ofta söker mig till, och som oftast bjuder på fåglar av många olika arter.


 Det här var väl egentligen vad jag önskade få se idag...tranor och få höra deras speciella trumpetande. Vi såg tranor i luften vid Ryingen också, och hörde många på avstånd där.

 Ser lite komiskt ut tycker jag...precis som att den står och kollar på sin egen skugga....


 Och så då igen...ännu en fågel som ställer sig på ett ben när jag fotograferar dom...märkligt..



 Det blev många bilder på dessa tranor idag...

 Röstesurser saknades inte...

 Nu har jag ägnat mycket uppmärksamhet på tranorna, men det fanns ju mera fåglar runt omkring där..

Både på marken och i luften..


Här är jag då...med mina "fotovapen" och påklädd i full vinterutstyrsel för att känna mig bekväm denna kyliga, men attans så fina lördagsmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar