Ryningen söndag morgon 28 februari.


Denna söndagsmorgonen avsatte jag tid till att besöka Ryningen och fågeltornet där. Den här platsen är speciell för mig, och ni som följt min blogg och mina bilder har nog sett en massa bilder härifrån som jag delat med mig av.


Direkt när jag gick ur bilen vid parkeringen så hörde jag vilket enormt fågelliv det var ute vid vattnet, och jag vet inte hur många fågelsträck jag sett idag (tyvärr också kondensstreck efter flygplan)



På väg över åkrarna till fågeltornet så fick jag höra det välbekanta trumpetandet som tranorna kan åstadkomma, och turligt nog så lyckades jag zooma in dom långt borta. Det var över min förväntan att få se tranor här idag, men roligt att dom redan är här i alla fall, det ger hopp om att våren är i antågande.


Sångsvanar fanns det gott om också, och det mesta ljudet kom nog från dom idag...






Många bilder med svanar blir det, men jag är mäkta imponerad av dessa fåglar när dom kommer flygande, dom inger något speciellt, som jag tydligen söker....

Ner för landning...


Markkontakt...lyckad landning.






Lite spektakulärt är det ju också ibland...

Här funkar integrationen.....



Många fåglar på backen, och fler är på ingång från ovan...






Huka er.....




Tranorna flyger iväg norrut..


Det här får bli den sista bilden från den här "gyllene morgonen" fotat på ett riktigt gyllene ställe...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar