En typisk grå lördagsmorgon i november.

Igår (lördag) tog jag en promenad i skogarna, där jag brukar driva omkring alla årstider, min vanliga lilla tur på ett par timmar. Även löven drev omkring lite i den svaga västliga vinden som gjorde sig lite påmind här.


Det var lite dimma och diset hängde i luften, alltså riktigt novemberväder som jag brukar kalla detta gråa, mörka  väder.


Trots att det inte regnat under natten, så hänger vattendropparna på grenarna, så det märks hur mycket fuktighet det egentligen är i luften nu.


Det råder total tystnad när jag passerar här, dimman ligger över Övrasjön, inga fåglar hörs...det är som att allt gått i vila.


Fortsätter upp på denna lilla väg, som jag gått otaliga gånger, upplevt många olika intryck med solstrålar, fåglar, vildsvin och rådjur, men idag var det endast tyst och grått, lite sorgligt...



När jag gått en liten bit till up i skogen, så blev det lite liv iallafall....några korpar hördes över trätopparna, men jag hann inte få med speciellt mycket av dom på bild, som synes ovan



Som alltid när jag passerar här, så blev det en avstickare ner till denna lilla göl, men även där helt tomt och tyst nu, till skillnad mot i våras, då det var full aktivitet med fåglar, änder som fightades under högljudda läten...


Kollade in bland blåbärsriset, och ser att det finns mängder av blåbär kvar ännu, fanns åtskilliga liter på denna lilla plätt som jag råkade få ögonen på.


Djurfattigt och inte så där fotovänligt var det ju idag,men jag lyckades  iallafall  få se denna tjäder på vägen , men den var alldeles för långt från mig för att få ett bra foto på den. 

Jag försökte gå lite försiktigt framåt, men den hade 100 procent koll på mig, så den stod blick stilla några minuter, sedan lyfte den med ett helikopterliknande ljud...ganska häftigt med dessa stora skogsfåglar.


Det är ju alltid roligt att få se lite djur när man är ute och går i skogen, och mera roligt om man får några bra bilder på dom också, och även bra bilder på naturen, men det kan jag tyvärr inte påstå att jag fick idag.

Däremot så tillför ju dessa promenader så mycket mera för min del i form av avkoppling och hjärnrensning...lite av att trycka på resetknappen för hela kroppen och själen under dessa timmar ute, och jag ser väl lite på min blogg såhär att det får bli lite av en naturdokumentär jag förmedlar på mitt vis, för den som vill och är intresserad av vår fina natur..



1 kommentar:

  1. Så fina höstbilder, det känns nästan som att man vore med dig på vandringen och känner alla dofter från skog och mark.
    Jag blev glad för din hälsning på min blogg!
    Önskar dig en fin och Välsignad fortsatt vecka!
    Kram!

    SvaraRadera