Några bilder och minnen från sommaren...


Väldigt länge sedan jag skrev något och la in bilder i denna blogg

Inspirationen finns inte alltid, och inte tiden till det finns heller.....


Eller???...rättare sagt...jag har väl gjort en felprioritering av tiden, för det handlar ju om hur jag använder min tid. Det jag kan peka på som en orsak till lite lojhet.....en förkylning som envist hänger sig kvar, och sätter ner mina krafter ganska ordentligt....gubben börjar bli gammal...det märks..;-)


Bilderna som jag har ovan här, tog jag förra helgen, då jag strövade runt lite vid Ryningen...detta lugna fina fågel-och naturområde där jag tillbringat åtskilliga timmar med att bara vara...gå helt planlöst och ta in all som ges där...fåglar som kommer...fåglar som drar iväg...det är speciellt för mig att få njuta av detta lugn och ro....


Nu på söndagsmorgonen, sitter jag och tittar tillbaka lite bland bilderna, som jag tagit under sommaren...det har ju blivit massor, både bättre och sämre, men det spelar inte så stor roll, alla har dom sin känslostämpel på sig, som bara poppar upp när jag bläddrar...



Det blir lite tvära kast här nu....från natur till kyrka.

Jag tittar ofta in i kyrkor när vi är ute och åker på olika håll och kanter. Denna kyrka ( Hälleberga Kyrka) ligger ju inte så långt bort, men jag har aldrig varit inne i den förrän nu i somras.

Jag blev mäkta imponerad av altartavlan i den...ett stort fönster med dessa fina färger på blommor, och ljuset som finns i det....likaså ljuset som strålar in som från spotlights uppe vid taket....mycket fint i mina ögon.



                                 Mera kyrkor....Uråsa kyrka i strålande solsken...



                                 Bilden tagen inne i Uråsa kyrka


                                                  Vacker natur i Uråsa också...


Bilden ovan är från den 1:a augusti, då Supawadee och jag firade vår 7-åriga bröllopsdag.

 Vi åkte iväg utan att planera vart, och plötsligt var vi uppe vid Utkiken i Karlskrona.

 En solig, varm och fin dag, och Karlskrona är ju mycket vackert.



Vi tog en sväng ut på Sturkö också, jag har aldrig varit här ute tidigare, men här är ju en fantastiskt fin skärgård.




Så är jag tillbaka till nutid....det finns ju en massa bilder som jag tagit under tiden i sommar, och som jag kan lägga ut, får se hur inspiration och tid synkroniserar framöver,


Dagarna blir snabbt kortare i båda ändarna nu, men vi har ju ett härligt väder med mycket sol och värme med ännu, så det gäller att njuta, och det gör jag också.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar