Några bilder från denna söndag, 11 oktober.


Idag blev det en liten utflykt med bil och kamera, så några bilder blev det iallafall.

Det som väl mest fångar min uppmärksamhet nu, är ju alla fina färger på träden, ett fantastiskt färgspel. Bilden ovan är vid Blankaström.


Mera färgprakt på Högsbyvägen, vid Källtorp

Strålande solsken på förmiddagen.


Bilderna får tala för sig själva lite tycker jag...en mycket fin höstmorgon med frost och solen som sakta börjar komma upp bakom träden.



Den här vyn, Fågelfors kyrka har jag fotograferat otaligt många gånger, men gjorde det än en gång idag. Förutsättningarna ändras ju hela tiden, och det som gäller idag är: majsen skördad, öppet fält igen, lätta fina moln på himlen, träden skiftar till höstfärger, så alltså en unik bild, även att jag kör hårt med mina speciella fotoobjekt ibland;-)


När jag kom åkande i Drageryd, så fick jag plötsligt se en fasantupp som var precis vid dikeskanten.
Hade väl egentligen inga större förhoppningar att den skulle stanna kvar där när jag passerat med bilen, och hade gjort en tvärbroms och ut med kameran, men som synes var den där...


Här trodde jag det var kört...jag skruvade lite på inställningarna på kameran, och när jag försökte zooma in honom igen var det såhär det såg ut....



Troligtvis så putsade han väl bara till sig lite, för hux flux spatserade han upp ur diket, och poserade länge och väl för mig :-)



Han brydde sig inte speciellt mycket om att jag tog bild på bild (säkert ett 30-tal) på honom under tiden, han bara gick där och plockade i lugn och ro....



Det var väl dagens höjdare för mig att få lite bilder på denna färgglada fasan, som jag saknar mycket i naturen, den har i stort sett varit helt borta i mina trakter under de senaste åren,vad det nu beror på. För ett 20-tal år sedan var den mycket vanlig här, man hörde ofta dess speciella läte överallt kring åkrarna.



Vid Emån i Drageryd



Fotsatte vägen mot Valåkra med Emån på högersidan.




Det var ett litet axplock av mina bilder från idag, som jag gärna delar med mig av till dom som tycker det är något att se, den stora upplevelsen är ju precis när man är mitt uppe i verkligheten där bilderna är tagna, men jag tror dom förmedlar en hel del om vår fina omgivning vi har alldeles inpå oss, och som finns tillgänglig 24 timmar per dygn 365 dagar om året.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar