Söndag 21 juni, sommarsolståndets dag.


Idag har det tillbringats mycket tid ute i naturen för min del, både en långpromenad på tidiga morgonen, och därefter en liten fisketur med frun.


Det var dimmigt idag när jag gick iväg, och en kompakt tystnad, totalt vindstilla också, vilket inte tillhört vanligheterna på senare tid.



Förutom rådjuren ovan, så var det fattigt på djur under min promenad idag, göken gol ganska intensivt, men utom synhåll för foto.



Den här fågeln satt iallafall och poserade snällt för mig en stund.


Blommor finns det gott om nu, och det blev många foton på det idag....



Nyckelpigor tycker jag alltid varit roligt att se, inte minst med denna akrobatik..





Vad det här är för djur på denna blomma har jag inte en aning om....


Ett "nätverk"...



Kan bara tillägga att det smakade bra efter att fotot tagits...



Mera sommarblommor....




Den här snoken upptäckte vi på vår fisketur idag....det var väl inte det precis vi var ute efter när vi fiskade, men ändå intressant att få se en snok i nytt skinn, fr det gamla hittade vi en bit därifrån...






Den var ganska så lång denna snok....



Det var några bilder från en helt okej söndag, med en hel del sol under tiden vi tillbringade ute, och det ger energi till att gå in i en ny vecka...två arbetsveckor kvar till semester, och det känns som att det ska bli bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar