Midsommar 2015


Midsommarafton i år får väl beskrivas som en sval ostadig dag vädermässigt, men för min del en skön avkopplande dag med inga inplanerade aktiviteter, vilket passar utmärkt för mig just nu.



Det finns mycket att njuta av i naturen nu, t.ex. alla blommor överallt, lupiner som växer i mängder i vägrenarna, och många andra färggranna blommor som är hopkomponerat i fantastiska uppsättningar.


Regnskurarna  har avlöst varandra idag, men detta till trots så beslöt vi lite snabbt att ta en liten fiskerunda på kvällningen.



Fisk blev det ingen, men väl en skön avkopplande stund i naturen, finns inget annat som kan sticka upp mot detta, jag är väl lite udda, men stillheten och naturen är prio 1 nu för tiden.




Här värmde solen skönt på ryggen när man stod och tittade ut över Emåns vatten....




Så har vi då nått slutet på denna midsommarafton, plötsligt är vi framme vid vändpunkten på året då det åter går mot mörkret igen....låter väl pessimistiskt men faktum är att man inte hinner blinka mellan vändningarna. Jag tycker denna vår har gått mycket fort förbi mig, inte alls hunnit ta in allt som jag skulle velat göra. Visserligen har jag tagit en hel del foton och vait ute ganska mycket.

Som den här kvällen för en tid sedan...klarblå himmel med en massa molnformationer som alltid sätter fart på min fantasi....










Liljekonvaljer hittade jag massor....





Fåglar också....




En älg korsade min väg den kvällen också...


Ja listan kan göras lång på allt vad som dykt på, trots att jag tycker att tiden försvunnit snabbt.

Nu börjar vi att nagga på midsommardagen, så får vi se vad den hittar på för något....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar