Regnig och kylig förstamajmorgon.








Idag har vi ju första maj, men det kan man knappast tro när man kollar termometern....4,9 grader just nu (kl.9.00). Regnet strilar ner också, och det är i och för sig välbehövligt tror jag, eftersom förra månaden var nederbördsfattig. 



Jag har iallafall gått min morgonpromenad, som jag alltid brukar på arbetsfria dagar, och det var väl inte det bästa fotovädret idag, för kameran var jag tvungen att ha under jackan för regnets skull, men dessa rådjur väntade tålmodigt tills jag lyckats få fram kameran.





Lite längre fram när jag gick på stigen, så stod det ännu ett rådjur och kollade på mig...




Humlorna har inte ledigt första maj iallafall....dom ska se till att vi får blåbär till sommaren.
Det är inte bara humlorna som är igång idag, fåglarna är det ju full aktivitet på, trots att vädret är som det är. 






Jag klämmer in några bilder från i tisdags när vi var i Oskarshamn, och under tiden som min fru gjorde körkortsprovet, så tog jag mig en tur ut till småbåtshamnen vid Ernemar, och gick lite där. Nu blev det inte så mycket fotat precis, för det kom en pigg och trevlig pratsam pensionär på cykel, och vi blev stående och prata en bra stund, och klockan bara rusade iväg. Sådana möten tycker jag är helt fantastiska...få kontakt med helt främmande personer, och kunna ta lite tid för att bara kunna byta lite ord om allt möjligt. Inte utan att man blir lite avundsjuk, när man ser en så pigg och glad pensionär glida runt på dessa gång/cykelstigar nere vid havskanten, det måste ju vara ett helt perfekt levnadssätt.



En svanbild blev det iallafall....inte så kritvit denna gång :-)





Sitter på toa.... ;-)




Ligger och solar på den soluppvärmda stenen.





Och här har vi tisdagens höjdpunkt....min fru Supawadee har precis klarat körprovet för sitt körkort, här tillsammans med sin trafiklärare Charoline på TK´s Trafikskola som har varit en mycket bra lärare och sett till att utbildningen gick snabbt och effektivt.


Nu ska jag fortsätta denna dag med att träffa mitt barnbarn, och detta är ju en helt ny roll i mitt liv, och jag ser verkligen framåt i livet och sommaren som ligger framför oss.


På återseende....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar