Söndagsrapporten

När jag gick ut idag, så såg det ut att solen var på väg igenom dimman, men det visade sig att så var det inte, för ju längre ner mot Emån och dess omgivning ju mera dimma var det, och det är ju ganska logiskt egentligen när jag tänker efter.

Här är en bild på Emån denna dimmiga morgon nedanför Ruda Gård. Här är det också en fin natur, som det är länge sedan jag var i, och det blir nog återbesök för min del där, det finns mycket att ta in här, även fiskemöjligheterna såg bra ut.


Jag beklagade mig ju lite i går över att det inte var så mycket färger i naturen ännu i höst, men jag får nog delvis ta tillbaka en del av det, för idag upptäckte jag en hel del träd med fina färgskiftningar på.
Bilden ovan är från Valåkra.




Blommor finns det också en hel del kvar av som lyser upp..dessa hittade jag i Drageryd längs med vägen.


Vid Åforsvägen i Lilla Klobo har vi denna klarröda växt...vildvin, som lyser lika fint varje höst, slingrande framåt och uppåt i bland annat telefonstolparna.


Åforsvägen detta också, fast här är det mera grönska ännu.




Mera vildvin.



Och så har vi den berömda lönnen vid skolan eller egentligen före detta dagiset...denna lönn fotograferar jag varje höst, för den brukar bjuda på enormt fina färger, ännu är det inte på topp, men jag får följa utvecklingen noga.






Idag är det precis ett år sedan vi åkte på vår resa till Thailand, tittar ofta tillbaka på bilderna från den och upplever på nytt känslan för varje foto som jag tagit, en mycket bra resa med många intryck som man fick av den.






Det var lite nutid och dåtid denna dags inlägg...nu kör vi framåt igen med resten av söndagen, som redan är upptecknad med positiva göromål, och en ny vecka som man inte vet något om hur den ser ut, förutom vissa hållpunkter man som vanligt har i ekorrehjulet vi löper i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar