Semesteravslut

Augusti alla redan, och på måndag är det åter dax för jobb för de allra flesta. Sommaren är inte slut ännu, och i början nästa vecka kan vi vara uppe nära trettiogradersstrecket på termometern igen, så denna sommar kan vi inte klaga på.



Min vana trogen, så var jag uppe tidigt igår morse igen, och tog en liten bilrunda för att se om jag såg några djur....och det gjorde jag. Kom fram till att fågeln på bilderna ovan här är tjäderhöna, och det händer inte så ofta att man får syn på sådana, och dom är ju väl kamofluerade med sina färger för att smälta in i omgivningen.




Finns lite små lador här och var när man ser sig omkring, denna har jag inte upptäckt förrän igår, den finns i Farshult, alltså inte långt från Fågelfors.



                                                                     Också Farshult



                                                             Älmten Farshult/Fagerhult








Denna eka ser ut att ha sett sina bästa dagar....jag funderade lite...tänk vad arbetstimmar det har lagts en gång i tiden när den byggdes...den är ju visserligen flatbottnad, så kanske inte så tidsödande, men ändå...jag tycker det är beundransvärda dessa ekor.



Och så min favvokompis....han stod där igår igen, bara väntade att jag skulle komma, man kan tro att jag använder samma foton om och om igen, för det skiljer inte många meter på platserna där jag träffar på honom varje gång. Jag hoppas innerligt att han överlever 16 augusti.






Så går vi in i den här dagen och ser vad den leder till....inget särskilt planerat, det känns lite av semesterslutångest tycker jag, en del av vad jag skulle göra på semestern har blivit gjort...en del finns kvar, som vanligt alltså. Vissa beslut ska man ju ta, en del obekväma, andra mera angenäma...ett dilemma är det ibland att ta sig an sådant.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar