Onsdag i semestervecka två.


Semestervecka nummer två är inledd för min del, men det har varit allt annat än njutbart på grund av ett envist virus som vägrar ge upp sin ockupation av min kropp. Idag känns det någolunda på rätt väg, inte fullt så surrigt i huvudet som de tre senaste veckorna med tidvis feber och en hosta som inte är av denna värld.


Har dristat mig ut i trädgården med kameran, och dokumenterat att det är gott om vinbär i år igen Lavendel och rosorna blommar för fullt också.


Äpplen har vi lite också, men det finns en hel del att göra åt dessa träd, som jag överhuvud taget inte beskärt de senaste åren, eller rättare sagt sedan vi köpte huset, men trots detta så produceras ett och annat äpple.



Pelargonerna har tagit en väldans fart att blommai lådorna vid altanen, och det är ju en fin utsikt när man sitter där ute och fikar....vilket jag gör så fort tillfälle ges.


Vi har inte hunnit lägga så mycket tid på trädgård och blommor, men när man tittar runt här, så finns det ju en hel del att vila ögonen på, och vi trivs med tillvaron, och det är ju huvudsaken.

 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket lek har vi nära inpå oss också...fick några bilder på dessa utelekande barn, som har en otrolig energi hela dagarna, jag tycker det är roligt att höra liv och rörelse runt omkring, och dessa barn tar verkligen vara på enkla medel att leka med, och de verkar ha skoj.




Nu till lite tråkigt och negativt....denna bajshög producerades i morse av en hund som var ute på promenad med sin ägare, och jag satt inne i köksfönstret och såg hela händelseförloppet. Jag vill inte hänga ut ägaren här, men jag tycker inte att det är okej att bara låtsas som att det regnar, gå vidare utan att plocka upp efter hunden, men nu förstår jag var alla dessa bajshögar kommer ifrån som ligger utanför vår tomt och staket, och som man med jämna mellanrum kör på med gräsklipparen eller trampar i när man går där. Jag har sett att det är många som klagar här i Fågelfors på detta problem, och jag sällar mig härmed till samlingen. Jag hoppas och tror att denna person tillhör undantagen, för dom jag brukar se plockar alltid upp efter sina hundar när dom går inne i samhället, och det är ju en självklarhet.
 

1 kommentar:

  1. Hej, Jens!!!
    Jaså du är inne på semestervecka två, min har inte börjat ännu,
    jag jobbar i morgon förmiddag också.
    Inte rolig att vara krasslig på semestern, du har ju rätt att sjukskriva dig och ta ut de dagarna senare om du vill.

    Här är som vanligt vackra bilder att njuta av,
    även om den sista är lite tråkig.
    Det är INTE okay med sådana hundägare som inte plockar upp!!!

    Jag önskar dig fortsatta fina och goda sommardagar + god bättring!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera